مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ( بندرعباس) گفت: پنج میلیارد و 254 میلیون دلار طی هشت پارسال تاكنون دراین منطقه سرمایه گذاری شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس

مسعود هندیان افزود : درنتیجه این سرمایه گذاری 23 شركت در این منطقه مستقر و در زمینه تولید فولاد، آلومینیوم، آب شیرین كن، حلالهای پایه نفتی، آند، روی و احداث نیروگاه فعالیت دارند.

وی، با بیان اینكه در حال حاضر افزون بر11 هزارنفر بطور مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس مشغول به كار هستند افزود: با توجه به پروژه های در حال ساخت از جمله مجتمع های فولادی و توسعه اسكله تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی این تعداد درآینده به 30 هزار نفر افزایش می یابد.

این مقام مسئول در ادامه از تبدیل این منطقه به قطب تولید فولاد و آلومینیوم، تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی، نفتی و كانتینری و قطب انرژی با ظرفیت ایجاد سه هزار مگاوات برق در كشور بعنوان اهداف وبرنامه بلند مدت نام برد.

وی خاطرنشان ساخت: درنتیجه سرمایه گذاری های صورت گرفته این منطقه رتبه سوم تولید فولاد و اول آلومینیوم كشور را دارد.

به گفته وی هم اكنون با بهره برداری از مرحله های نخست فولاد هرمزگان، فولاد جنوب و فولاد كاوه سالانه نزدیك به سه میلیون و 500 هزارتن آهن اسفنجی شمش فولادی ، تختال تولید می شود كه این رقم تا پایان امسال با بهره برداری از صبافولاد خلیج فارس به حدود پنج میلیون تن افزایش می یابد.

وی یادآور شد: با تعدادی از شركتها برای سرمایه گذاری در زمینه تولید رغن های سنگین و قیر، چدن، كك، آهن اسفنجی، بیلت و نورد و همچنین دو هزارو 500 مگاوات برق در حال مذاكره هستیم كه به مرحله تامین منابع مالی و یا انتخاب پیمانكار رسیده است.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاكرات، با پنج میلیارد و 341 میلیون دلارسرمایه گذاری پیش بینی شده زمینه ایجاد اشتغال برای هفت هزارو540 نفر دیگر فراهم می شود.

هندیان ،از 9 طرح در زمینه تولید فولاد، شمش آلومینیوم، صنایع پایین دستی فولاد و آلومینیوم، گندله سازی، آبشیرین كن، صنایع جانبی پالایشگاه ، نیروگاه برق و اسكله صادرات و واردات بعنوان طرحهایی نام برد كه كار بررسی آنها برای سرمایه گذاری انجام شده است.

در اطلاعات منتشره از دسترسی آسان به راههای دریایی، هوایی، ریلی و شوسه و زیرساخت های لازم دراین خصوص وهمچنین برخورداری از چندین واحد آبشیرین كن و نیروگاه درحال احداث، منابع عظیم انرژی نفت و گازوهمجواری با نیروگاه 1200مگاواتی بندرعباس و مهمترین معادن سنگ آن كشور بعنوان مواد اولیه تولید فولاد از مزایا و نقاط قوت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس نام برده شده است.

این منطقه در 13كیلومتری غرب شهر بندرعباس و در مجاورت بندر شهید رجایی و پالایشگاه نفت بندرعباس قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.