معاون حقوقي رئيس جمهور گفت: برخلاف نگاه جهانیان به نقش زن، در قانون اساسی کشورمان حقوق زنان احياء شده و نگاه ابزاري نسبت به آنها حذف شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، فاطمه بداغی، در نشست راهبردی زن از منظر حقوق بشر اظهار داشت: حقوق بشر اسلامی برای حفظ کرامت زن مسلمان اهمیت زیادی قایل است.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از پایه‌های حرکت‌ها، جنبش‌ها و بیداری اسلامی بی توجهی به حقوق بشر محسوب می‌شود که منجر به انقلاب‌های زیادی در منطقه شده است.

وی با تاکید به نقش زن در حقوق بشر اسلامی، افزود: برای مشخص شدن نقش زن از منظر حقوق بشر اسلامی باید سراغ قرآن رفت و از آن طریق حقوق زن را در جامعه اسلامی و همه جوامع می‌توان پیگیری کرد.

بداغی با بیان اینکه قرآن حقوق مرد و زن را مساوی در نظر گرفته است، اضافه کرد: در قرآن پاداش و کیفر اخروی اعمال انسان را بدون توجه جنسیت آنها مساوی، آمده است و قرآن به اشتراکات خلقت مرد و زن اهمیت می‌دهد و خلقت آنها را واحد می‌داند.

این مقام مسئول ادامه داد: قرآن و اسلام برای کسب کمالات انسانی بین مرد و زن تفاوتی قایل نیست و دست یابی به تمام مقامات انسانی را متعلق به مرد و زن می‌داند.

وی با اشاره به حقوق زن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برخلاف نگاه جهانیان به نقش زن، در قانون اساسی کشورمان زن به عنوان ابزار نیست و زن را به عنوان یکی از پایه‌های خانواده و پس از آن اجتماع می‌داند.

بداغی با اشاره به تفاوت‌های حقوق بشر سازمان ملل با حقوق بشر اسلامی بیان کرد: حقوق بشر جوامع دیگر خانواده را پایه های جامعه مطرح می‌کند و معتقد است که زن و مرد با هر قومیتی و مذهبی می‌توانند با یکدیگر ازدواج کنند و دولت‌ها باید موانع ازدواج مردان و زنان را برطرف کند ولی در حقوق بشر اسلامی به دلیل توجه به زندگی متعالی انسان‌ها می‌گوید که زن و مرد در هنگام ازدواج باید اهداف و اعتقادات مشترک داشته باشند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه باید شبهات حقوق زن و مرد برطرف شود،اظهار داشت: شبهاتی موجود در حقوق زن و مرد دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها را می‌توان وجود تبلیغات انبوه درباره داده‌های غلط حقوق این دو گروه، انکار تفاوت ذاتی مرد و زن، عدم توجه به ازرشهای دینی و جایگزینی مساوات با عدالت عنوان کرد.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: بداغی ، حقوقی ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.