روز قدس یکی از بزرگترین یادگارهای حضرت امام خمینی (ره)است، روزی مقدس که امام راحل(ره)آنرا روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و روز حیات اسلام نامید.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان نظام پزشكي، روز جهانی قدس، روز همبستگی بین‌المللی جهان اسلام و روز مبارزه مسلمانان با اسرائیل برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین است. روزی که به تعبیر بنیانگذار كبير جمهوری اسلامی ایران روز تمایز بین منافقان و مؤمنان متعهد است.
روز قدس روز آزمايش بزرگ و خطير ملت‌هاي مسلمان است كه با آگاهي از موقعيت حساس فعلي و درك عميق از شرايط، تهديدها،‌فرصت‌ها و چالش‌هاي فرارو، دگربار براي آزادي قدس،‌ سرود عشق و حماسه سر خواهند دارد و اتحاد، همبستگي و عزم و اراده خود را براي رهايي سرزمين و مردم فلسطين از چنگال اشغالگران به نمايش خواهند گذاشت.
روز قدس روز بیدار شدن از سیطره نا آگاهی است. روز مبارزه با فقر، روز مبارزه با سلاح کشتار جمعی و روز ارزش های انسانی است.
مسلمانان، موحدان و آزادگان جهان، امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس می‌شتابند که دنیا در آستانه تحولات بزرگ و شگرف قرار دارد.  بحران معنوی، فکری، فرهنگی، سیاسی و به خصوص اقتصادی، دنیای غرب را به بن‌بست کشانده است؛ آن چنان که امروز صدای شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی در اقصی‌نقاط جهان به گوش می‌رسد.
روز قدس روز فرياد خروش عليه مدعيان دروغين دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم است كه با حمايت از تروريسم دولتي و جنايات ضد بشري در جاي جاي جهان بيش از پيش رسوا شده و نقاب از چهره‌شان كنار رفته و به عنوان اصلي‌ترين حامي جنايتكارترين حكومت جهان، نفرت و انزجار تمامي انسان‌هاي آزاده را فراهم آورده‌اند و امروز با تمام قوا مي كوشند با عملي كردن نقشه هاي شوم خود، نداي بيداري اسلامي كشورهاي منطقه را خاموش كنند و حكومت هاي مردمي برخاسته از بيداري اسلامي، ‌همچون نظام اسلامگراي مصر را به چالش بكشند .
حضور فعال در این همایش جهانی وظیفه هر انسان آزاده و عدالت خواه است. آنچنانكه مقام معظم رهبری فرمودند: درآفاق اسلامی، هیچ مسأله‌ای به اهمیت مسأله فلسطین نیست و ملت‌های مسلمان به عنوان یک فریضه دینی مکلفند از قیام و انتفاضه مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.
سازمان نظام پزشكي ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم بويژه جامعه خدوم و فرهيخته پزشكي كشور براي حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس، همصدا با فرياد مردم آزاده ايران در شهرهاي مختلف كشور در اين راهپيمايي حضور فعال خواهد داشت. /عط
برچسب ها: بیداری ، اسلامی ، قدس ، آزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار