نيروهاي بحريني در اعتراضات ديروز اين کشور 11 نفر از معترضان را بازداشت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، بحرین دیروز و دیشب نیز صحنه تظاهرات و راهپیمایی ملت این کشور بود که بر سرنگونی رژیم آل خلیفه پافشاری می کنند و نظامیان آل خلیفه نیز همانند گذشته با گلوله های ساچمه‌ای و گازهای سمی به سرکوب تظاهرکنندگان و انقلابیون اقدام کردند.
نیروهای بحرینی یازده شهروند را در تظاهرات مسالمت آمیز در تعدادی از شهرها که به مناسبت آزادی بحرین از دست اشغالگران انگلیسی برگزار شده بود بازداشت کردند.
چندین راهپیمایی دیگر با شعار «ملت چانه نمی زند» برگزار و بر حق عادلانه ملت در تعیین سرنوشت تأکید شد.
علی موسوی گزارشگر شبکه العالم در گزارشی گفت: جوانان انقلاب چهاردهم فوریه بحرین در سالگرد استقلال بحرین و رهایی این کشور از وجود اشغالگران انگلیسی تصمیم گرفته بودند به مناسبت این روز در مناطق متعدد راهپیمایی برگزار کنند و جزیره ستره، منطقه العالی و کرامه از جمله مناطقی بود که در آنها به این مناسبت تظاهرات برگزار شد.
جوانان انقلاب در سخنانی بر مقاومت در برابر هر اشغالگری که بخواهد کشور را چپاول کند تأکید کردند.
آنها تصریح کردند انقلاب چهاردهم فوریه ادامه انقلاب ملت بحرین از هنگام اشغال آن توسط اشغالگران انگلیسی تاکنون است.
در منامه نیز راهپیمایی گسترده ای برگزار شد و شرکت‌کنندگان تأکید کردند ساکنان منامه ساکت ننشسته‌اند و تظاهرات و فعالیتها با وجود محاصره ادامه دارد.
حکومت بحرین که روز استقلال بحرین از اشغالگران انگلیسی را جشن نمی گیرد نیروهایش به مقابله با این مناسبت برخاستند و شرکت کنندگان در این مناسبت را تعقیب کردند و با گلوله‌های ساچمه ای و گازهای سمی راهپیمایان را هدف قرار دادند. نیروهای امنیتی با استفاده از گازهای سمی مردم را مجازات جمعی می کنند و ستونهای دود بر فراز مناطق و شهرهای بحرین به هوا برخاسته بود.
نیروهای امنیتی مجهز به انواع سلاحها و با پشتیبانی بالگرد به همه سمت تیراندازی می‌کنند تا صدای تظاهرکنندگانی را که خواستار آزادی هستند ساکت کنند.
در روز محاکمه رهبران مخالفان، انقلابیون به صورت غیر منتظره صبح روز دوشنبه با شعار «پیروزی رهبران» به خیابانها آمدند و بیش از شصت جاده از جاده‌های مهم و حیاتی کشور را بستند که مهم ترین آن در منامه بود.
با وجود برخی درگیریها با نیروهای نظامی اما انقلابیون از بستن جاده ها با لاستیکهای به آتش کشیده دست برنداشتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار