مراسم آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در غیاب وزیر ارشاد و در حضور مسئولان کشوری از جمله رییس صدا و سیما و قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این مراسم در غیاب وزیر ارشاد که به عربستانی برای اجلاس سران کشورهای اسلامی رفته بود با حضور قائم مقام وی مراسم آغاز شد.

براساس این گزارش حمیدمحمدی گفت: همه در ساعات مختلف به عشق قرآن حضور و توفیق خدمت گذاری داشتند که جا دارد یک تشکر ویژه ای از این افراد داشته باشیم، بیستمین در نمایشگاه بیستم 40 بخش فعال ضمن اینکه به نیست سال گذشته 10 بخش اضافی شد. طبق پیش بینی های اولیه از 500 نشست 310 نشست و 200 محفل قرآنی برگزار شد.

در بخش ناشران 203 ناشر داخلی و 46 ناشر خارجی فعالیت کردند و در مجموع 20 هزار اثر فاخر در نشر مکتوب در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی در ادامه مراسم افزود: در بخش فرهنگ و بین المللی 40 کشور حضور داشتند، البته در طول برگزاری بیستمین نمایشگاه بالغ بر 30 اثر قرآنی رونمایی شد، در بخش حجاب و عفاف 42 طرح از حیث قیمت و بیش از 10 هزار طرح کتابت وجود داشت، که در خصوص برپایی بیستمین نمایشگاه 5 ماه کار مطالعه صورت گرفته و 250 نشست ستاد مرکزی برگزار شده است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: در بیستمین نمایشگاه شاهد رکوددار بازدیدکنندگان بوده و در مجموع بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از نمایشگاه دیدن کردند که با توجه به استقبال عموم مردم قرار بر آن شده تا در سالهای آتی ساعات فعالیت نمایشگاه را از 17 تا 24 بامداد به 3 بامداد افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت:‌ نمایشگاه قرآن توانسته پدیده جهانی به وجود آورد چرا که نمایشگاه تهران هم طرازی حتی در حد 20 درصد هم در دنیا ندارد چرا که نمایشگاه ما با حمایت مردم بر پا و فرآیند حضور دستگاه های دولت در نمایشگاه فراهم شده است.

با اختتامیه بیستمین نمایشگاه قرآن وارد دهه سوم فعالیت نمایشگاه می شویم. در ادامه این مراسم رییس صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه شبکه قرآنی در حوزه قرآنی، فرهنگ سازی و منسک سازی فعالیت کرده چرا که قرآن بعد تأثیرپذیری و انسان شدن را می آموزد.

در پایان این مراسم از 5 اثر قرآنی به همراه مسئولین رونمایی و جوایزی هم به آثار برتر نمایشگاه امسال برپا شد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
نمايشگر نه نمايشگاه
آخرین اخبار