مدیر عامل شرکت خدمات کشتیرانی قشم گفت: 66 درصد نخستین طرح سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی در جزیره قشم اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس جمالی نسب افزود: در این طرح در 2مرحله ساحلی و فراساحلی پالایشگاه مخازن، لوله های انتقال ، اسکله های انتقال سوخت و پهلوگیری شناورها ساخته و خدمات مورد نیاز کشتی ها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: مرحله ساحلی طرح سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی از سال 88 آغاز شده و تاکنون 120 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت خدمات کشتیرانی قشم گفت: برای تکمیل مرحله ساحلی 400 میلیارد ریال دیگر هزینه و از آن تا پایان امسال بهره برداری می شود.

جمالی نسب افزود: در این مرحله برای 140 نفر شغل ایجاد شده است و پس از بهره برداری نیز برای 400 نفر شغل ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: مطالعه ساخت پالایشگاه طرح سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی قشم به پایان رسیده و بزودی با 200 میلیون دلار اعتبار ساخت آن آغاز می شود.

مدیر عامل شرکت خدمات کشتیرانی قشم گفت: مرحله فراساحلی طرح سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی قشم از نیمه دوم امسال به مدت یکسال اجرا می شود.

جمالی نسب مزایای قشم را برای اجرای این طرح ، عمق و فاصله مناسب قشم برای لنگر انداختن کشتی های عبوری در خلیج فارس کیفیت بالای نفت کوره ایران و کاهش 50 کیلومتری مسیر کشتی ها در مقایسه با بندر فجیره اعلام کرد.

وی تصریح کرد: طرح سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ملی نفت کش ایران و با هدف توسعه صنعت بانکرینک و خدمات رسانی به کشتی ها و فروش سوخت به کشتی ها تا سقف 4 میلیون تن به ارزش 3 میلیارد دلار در سال اجرا می شود.

مدیر عامل شرکت خدمات کشتیرانی قشم گفت: مرحله دوم طرح سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی قشم با هدف توسعه مرحله نخست پس از پایان این مرحله آغاز می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.