شهردار منطقه 5 اهواز گفت: تردد گاوميش‌ها در سطح معابر و خيابان‌ها در محدوده منطقه پنج شهر اهواز مشكلاتي را در اين محدوده ايجاد كرده و لازم است طرح خروج گاوميش‌ها از شهر سريع‌تر اجرايي شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان
؛مسعود اژدري در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: وجود گاوميش‌ها در منطقه كوي مشعلي و گاوميش‌آباد مشكلات بسياري را ايجاد كرده و اين موضوع به يكي از معضلات اصلي منطقه پنج شهرداري اهواز تبديل شده است.

وي افزود: وجود گاوميش‌ها در منطقه مشكلاتي را در بحث‌هاي عمراني، زيست‌محيطي، خدمات شهري، ساخت و ساز و بهداشتي ايجاد كرده و اجراي بيشتر طرح‌ها و برنامه‌ها در اين محدوده را با مشكل مواجه كرده است.

اژدري تصريح كرد: سال گذشته براي انتقال دام‌ها به مكاني در 30 كيلومتري شهر اهواز اقداماتي انجام شد، ولي اجراي اين طرح بايد تسريع شود و اهالي منطقه نيز بايد در اين زمينه همكاري داشته باشند و در زمينه انتقال گاوميش‌ها به خارج از شهر مشاركت كنند.

شهردار منطقه پنج اهواز خاطرنشان كرد: در حال حاضر كوي مشعلي و كوي گندمكار به محل تردد گاوميش‌ها تبديل شده و حضور گاوميش‌ها در ميادين، فضاي سبز و جاده‌ها مشكلات بسياري را براي شهروندان ايجاد كرده است. همچنين تردد گاوميش‌ها در سطح شهر موجب از بين رفتن نظافت منطقه مي‌شود و در نتيجه لازم است سطح خيابان‌ها روزانه چند مرتبه نظافت شود؛ اين موضوع موجب افزايش هزينه‌هاي شهرداري در منطقه شده است.

وي ادامه داد: تردد گاوميش‌ها در مسير جاده ساحلي و حاشيه رودخانه كارون موجب مي‌شود بسياري از سرمايه‌گذاران نسبت به همكاري براي اجراي پروژه‌هاي شهري در منطقه پنج دل‌زده شوند./س


برچسب ها: گاومیش ، اهواز ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.