ارومیه/

ورود 36 امدادگر ترکیه به ایران

فرماندار خوی گفت: 36 امدادگر با وسایل امداد فردی عصر دوشنبه به منظور کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی وارد مرز رازی خوی شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، غلامحسین عماری در نشست خبری اظهار داشت: یک گروه امدادگر ترکیه با پنج دستگاه خودرو هلال احمر وارد کشورمان شدند.

وی افزود: کاروان امدادی ترکیه بعد از ورود به خاک جمهوری اسلامی مورد استقبال بخشدار بخش مرزی قطور قرار گرفتند و سپس با همکاری هلا‌ل احمر شهرستان خوی و هماهنگی ستاد حوادث این شهرستان رهسپار استان آذربایجان شرقی شدند.

مدیرکل گمرگ بازرگان نیز گفت: نخستین محموله کمک‌های ترکیه امروز از طریق پایانه مرزی بازرگان وارد کشورمان شد.

صادق نامدار افزود: این محموله شامل 15 تن مواد غذایی، پنج تن چادر و لوازم گرمایشی است که پس از ورود به خاک ایران به منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی ارسال شد.

وی اضافه کرد: این کمک‌ها از سوی مردم استان ارزروم واقع در شرق ترکیه و جمعیت هلال‌ احمر این استان به منطقه زلزله‌زده ایران ارسال شده است.

بر اساس اعلام جمعیت هلال ‌احمر آذربایجان غربی پس از وقوع زمین‌لرزه 6.2 ریشتری در آذربایجان شرقی پنج گروه امدادی از شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، میاندوآب و سلماس برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان این زلزله اعزام شدند و سایر امدادگران شهرستان‌های استان و ستاد جمعیت در ارومیه در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

همچنین بلافاصله پس از وقوع زلزله 6.2 ریشتری در آذربایجان شرقی، بیمارستان صحرایی این جمعیت با 11 نیروی پزشکی و پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

در این بیمارستان سه پزشک، دو پرستار، یک ماما، یک کارشناس بهداشت محیط و چهار نیروی پشتیبانی حضور دارند و در حال حاضر در محل حادثه مستقر شده‌اند.

بر اساس گزارش دیگری رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد هم از اعزام سه تیم مجهز پزشکی این شهرستان برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی خبر داد.

حسن فروتن اظهار داشت: این سه تیم پزشکی با سه دستگاه آمبولانس به همراه کادر درمانی و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به این مناطق اعزام شدند.

وی گفت: این شبکه برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان غربی در حالت آماده‌باش به سر می‌برد و تخت‌های بیمارستانی نیز برای پذیرش مصدومان احتمالی آماده شده بودند.

فروتن افزود: این شهرستان به لحاظ پزشکی و درمانی از آمادگی کامل برای پذیرش و کمک به مجروحان این حادثه برخوردار است./س

برچسب ها: ایران ، خوی ، وقوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.