مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از برگزاری سومین جشنواره سیب دماوند در سطح کشوری خبر داد.

سید "احسان قاضی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به قابلیت ها و توانمندی های این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره که پیش از این نیز به صورت استاني در قالب تله فيلم های كوتاه برگزار شده بود، امسال این جشنواره برای سومین بار به صورت کشوری در شهرستان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری اینگونه جشنواره ها را رقابت بين هنرمندان و حمایت از تولیدات ملی و کشاورزی در سطح منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند با داشتن سابقه ایی دیرینه در عرصه هنر و وجود پتانسیل های مطلوب، قابلیت برگزاری همچون برنامه های فرهنگی را دارد.

این مقام مسئول یکی دیگر از برنامه های اجرایی در سطح ملی را برگزاری کنگره بزرگداشت مولانا عبدالرحیم دماوندی در این شهرستان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه یکی از حوزه های فرهنگی در این نهاد که نقش پایگاه های مردمی را ایفا می کند، کانون های مساجد عنوان کرد و افزود: هم اکنون 900 کانون فعال مساجد در کل استان تهران وجود دارد که از این تعداد 30 کانون در شهرستان دماوند فعال هستند.

قاضی زاده بیان داشت: در راستای توسعه و گسترش کانون ها تجهیزات لازم و کافی در اختیار آنان قرار داده می شود ولی عمده کمک هایی که تا کنون به کانون ها شده است از سوی مقامات محلی، خیرین و چهره های فرهنگی می باشد.

وی رویکرد تخصصی شدن کانون ها را مهم ترین مقوله در توسعه تمامی ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی دانست و افزود: عمده کانون های مساجد استان تهران به سوی الکترونیکی، کتابخانه های تخصصی و برنامه های فرهنگی ویژه برای تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان پیش می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از اهداء بیش از یک میلیارد تومان کتاب به کانون ها و کتابخانه های موجود در استان تهران خبر داد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مقوله ایی است که بسیار به آن توجه می شود./س

برچسب ها: جشنواره ، سیب ، دماوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.