رودهن/

روز قدس، یکی از روزهای افتخارات جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه دماوند گفت: روز قدس را می توان یکی از ارزش ها و افتخارات جهان اسلام به حمایت های داهیانه امام خمینی (ره) دانست.

 

حجت الاسلام "محمدعلی عارفی راد" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: ایران اسلامی امروز شاهد گسترش، رشد و نمو اسلام در سراسر گیتی است و این تجلی همان نویدی است که از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بسیار در احادیث و روایات بیان شده است.

وی تصریح کرد: کشور اسلامی چون ایران در شرایط کنونی به جایگاه رفیعی از دینداری و معنویت رسیده که می توان جزعی از مراکز فتح و نشر جهان اسلام دانست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه دماوند با بیان اینکه تقدس این روز مهم و ارزشمند به نام روز قدس به واسطه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شناخته و در تمامی جهان معرفی گردیده است، خاطرنشان کرد: آن زمان که اسلام به دست پیامبر اکرم (ص) ظهور یافت، تغییرات شگرفی در جهان محقق شد که نمونه آن را می توان با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به دست امام خمینی (ره) دانست.

این مقام مسئول عامل سقوط بسیاری از کشورهای غربی را عظمت اسلام و دین عنوان کرد و گفت: ظهور انقلاب اسلامی موجب تضعیف ابرقدرت هایی شد که زمانی بیشترین اقتدار را در جهان داشتند و این حقیقت را نیز می توان هم اکنون با تحقق بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان جهان شاهد بود.

عارفی راد ادامه داد: گرچه امروز از سوی ایادی استکبار شاهد توطئه های بسیاری هستیم ولی تمامی حربه های دشمن بر علیه ایران به واسطه ناتوانی آنان در برابر اسلام و کشورهای اسلامی است.

وی نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) را حفظ نام و یاد فلسطین و دفاع از این ملت مظلوم دانست و افزود: حمایت مسلمانان از ملت فلسطین و مظلومان و مستضعفان یک امر الهی است و با توجه به تحریم های اخیر کشورمان در راستای اثبات همدلی و حمایت از انقلاب و کشور لازم است این روز را پاس داریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه دماوند راهپیمایی روز قدس را جلوه ای از اتحاد و همبستگی مسلمانان برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین خواند و بیان داشت: روز جهانی قدس یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که با گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب، هر ساله با شکوه تر از سالهای قبل برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این راهپیمایی ها تنها مختص ملت ایران نیست بلکه تمامی مسلمانان آزاده در سراسر جهان با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) در این راهپیمایی عظیم شرکت می کنند.

عارفی راد با اشاره به اینکه ابتكار امام خميني(ره) در نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس، دستاوردهاي بسياري را در طور سال‌هاي گذشته داشته است، بیان داشت: تبديل موضوع فلسطين به ‌مساله‌اي جهاني و ايجاد اراده در كشورهاي اسلامي از ديگر بركات روز جهاني قدس است که در مقابل رژيم صهيونيستي با چالش‌هاي بزرگي روبرو شده و نقشه‌هاي آنان را بر باد رفته کرده است.

وي با اشاره به تلاش رژيم صهيونيستي براي به فراموشي سپردن مساله فلسطين و ايجاد تفرقه در جهان اسلام يادآور شد: كساني كه در گذشته از اين رژيم دفاع مي‌كردند به بركت آگاهي به وجود آمده ديگر نمي‌توانند حمايت‌هاي خود را به صورت آشكار ابراز كنند كه این مهم نیز نمونه‌اي از دستاوردهاي اين حركت است./س


برچسب ها: قدس ، اسلام ، امام خمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.