امام جمعه شهرستان گفت: خبرنگاران همچون وارثانی هستند که ذخایر ارزشمند خود را در زمینه تهیه و تنظیم اخبار به منظور ظرفیت یابی و ظرفیت سازی به دست آیندگان می رسانند.

حجت الاسلام "محمد علاءالدینی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شهرستان دماوند در بین دیگر نقاط مختلف استان و حتی کشور دارای قابلیت ها و استعدادهای خاصی است که کمتر شناخته شده است.

وی نقش اطلاع رسانی را به ویژه در شرایط کنونی یک فرصت ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: دماوند با داشتن شرایط آب و هوایی مطلوب و نیز وجود چهره های شاخص در سطح کشور، همواره درخشیده است ولی آنچه انتظار می رود، شناخت بیشتر شهرستان در استان و حتی کشور است.

امام جمعه دماوند، "صداقت، صراحت و صلابت" را سه صفت مهم خبرنگاران در راستای انجام بهتر وظایفشان عنوان کرد و افزود: خبرنگار با داشتن صداقت در تنظیم خبر، دوری از هر گونه تحریف و حتی انتخاب جملات و کلماتی گویا و عکسی متناسب با خبر می تواند رسالت خطیر خود را در امر اطلاع رسانی به درستی ایفا کند.

علاءالدینی تصریح کرد: امروزه با توجه به شرایط موجود جوامع مختلف بشری آنچه از قشر پرتلاش خبرنگار انتظار می رود، تقویت جایگاه صداقت در تنظیم خبر است که این مهم در خبرنگاران منطقه و شهرستان دیده می شود که امید است توسعه بیشتری یابد.

این مقام مسئول صراحت را دومین صفت مهم خبرنگاران عنوان و بیان کرد: اخبار و رويدادها، عامل تعيين کننده‏اي در نگرش ها، بينش ها و موضع‏گيري‏ها در سطح شهرستان، استان و یا حتی کلان است که نبود صراحت در خبر و بی توجهی به این مقوله نقش تاثیرگذاری در امر اطلاع رسانی خواهد داشت.

وی نوشته های مکتوب شده خبرنگاران را چون گنجینه گرانبهایی برای آیندگان دانست و گفت: خبرنگاران صداقت و صراحت خود را با داشتن صلابت در خبر حفظ نموده و در جهت پاسداشت این گنجینه گرانبها تلاش نمایند.

امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه از خبرنگاران نیز خواست تا از درج اخبار به صورت گزینشی از افراد شاخص حاضر در جلسات و نشست‏های مختلف دوری کنند و از تمامی افراد حاضر در جلسه که نظرات ارزشمندی نیز دارد مطالبی درج شود تا آنان نیز برای دیگران شناخته شوند./س

 

برچسب ها: خبرنگاران ، اخبار ، قابلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.