آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه عمل به تنهایی حجمی خالی است و آنچه به او ارزش می دهد، نیت انسان است، گفت: ماه رمضان فرصتی است تا ببینیم که عمل ما به چه صورتی بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان  آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، از مراجع تقدیر در دیدار با مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: این ماه فرصتی است تا ببینیم که عمل ما به چه صورتی بوده است و عمل به تنهایی حجمی خالی است و آنچه به او ارزش می دهد، نیت انسان است.

وی با اشاره به آیه شریفه قرآن افزود: هر چیزی از بین رفتنی است و تنها چیزی که از بین نمی رود، وجه الله است و وجه الله شدن به این صورت است که انسان، نیتش این باشد که عملش را برای خدا انجام دهد و ببیند که خداوند چه کاری را از او می خواهد و او همان کار را انجام دهد.

آیت الله علوی اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما این است که انسان در این جامعه خدا را فراموش کرده است. هر چند خداوند، نیازی به ما ندارد، احتیاجی به ما ندارد و ما اگر خدا را فراموش کنیم یعنی اینکه خود را فراموش کرده ایم.

وی تاکید کرد: در رفتار و کردارمان، باید رضایت خداوند منظور شود و مدیران این رضایت را باید با حضور در مجالس و جلسات و دیدار با آنها، تقویت کنند. چرا که دیدن مردم و دیدار با آنها در میان خودشان، صفت بالایی است.

غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز در ابتدای این جلسه، با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی(ع)، توفیق بدست آمده و حضور در بیت معظم له را افتخاری بزرگ برای مدیران حوزه فرهنگ و هنر استان خواند و از ایشان خواستار ارائه رهنمون لازم برای این حوزه شد.

در این دیدار، معاونین و مدیران شهرستانی و ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان حضور داشتند./س


برچسب ها: ماه رمضان ، اعمال ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.