گرگان/ طی نظرسنجی ستاد تسهیلات سفر ؛

قصد سفر مجدد 92 درصد از مسافران وگردشگران به استان گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اعلام کرد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از ابتدای تابستان تاکنون، 92 درصد از مسافران و گردشگران تابستانه قصد مجدد سفر به این استان دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: طرح نظر سنجی ستاد تسهیلات تابستانه دراین استان حاصل نظرات 150 نفر از گردشگران ورودي به استان گلستان است كه توسط گروه های نظرسنج در مبادي ورودي(نوكنده، تنگراه و خوش ييلاق) و جاذبه هاي گردشگري استان و اماکن اقامتی و رفاهی بصورت نمونه گيري تصادفي بدست آمده است.

وی با اشاره به این نظرسنجي افزود: 28 درصد مسافران منزل اقوام و دوستان، 21 درصد منازل شخصي استيجاري، 15 درصد مدارس طرح اسکان ،15 درصد چادرهاي شخصي و 21 درصد نيز ساير هتل ها و مهمانپذیرها را جهت اسكان برگزيده اند.

عباسی تصریح کرد: 55 درصداز پاسخگویان وضعیت قیمت و نرخ مراکز اقامتی را مناسب و 75 درصداز استفاده كنندگان از رستوران ها و مراکز عرضه غذا نیز وضعیت سرویس دهی اين مراکز را خوب و 15 درصد نیز نامناسب ارزيابي نمودند.

وی افزود: 65 درصد از پاسخگويان وضعیت پاكيزگي سرويس هاي بهداشتي عمومي در سطح شهر و تفرجگاه ها را خوب و 82 درصد نیز وضعيت پاكيزگي شهر را خوب ارزیابی کردند.

دبیرستاد تسهیلات تابستانه گلستان ادامه داد: 61 درصد از پاسخگویان وضعيت روشنايي پارك ها و معابر عمومي و شهر را خوب و 84 درصد نیز وضعيت عرضه و توزيع ارزاق عمومي و ارائه خدمات توسط اصناف کشیک مانند نانوایی ها را خوب ارزیابی نمودند.

عباسی اظهارداشت: 78 درصد از پاسخگویان وضعيت تابلوهای معرفی خیابان ها و اماکن را خوب و84 درصد از پاسخگویان وضعیت کنترل ترافیک و 88 درصد نیز وضعيت حضور پلیس را خوب ارزیابی نموده و 79درصد از پاسخگویان نیز وضعيت حضور نیروهای هلال احمر و 78 درصد نیز وضعيت حضور امداد خودرو و ارائه خدمات را خوب عنوان کردند.
وی افزود: در راستای این نظر سنجی 82 درصد از پاسخگویان وضعيت تابلوهای هشدار دهنده در طول مسیر را خوب دانسته و 48 درصد از نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات بازدید نموده و 42 درصد نیز خریدار کالاها و سوغات استان بوده اند.

عباسی گفت: 74درصد از مسافرینی که از درمانگاه بيمارستان و مراكز درماني استفاده كرده اند، وضعيت آنرا خوب و 79 درصد از پاسخگویان وضعيت آمادگي استان و شهر مقصد خود را در پذيرايي و استقبال از مسافران را خوب ارزیابی نمودند.

وی خاطرنشان کرد: 75 درصد از پاسخگویان فعاليت و اقدامات سازمان هاي دولتي و بخش خصوصي براي رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزي در شهرها و جاده ها را خوب عنوان کرده و 58 درصد نیز نقشه و راهنمای استان و بروشورهای معرفی جاذبه های گردشگری را دریافت کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: 85 درصد از مسافران و گردشگران دراین ایام وضعیت سرویس دهی محل اقامت خود را دراین استان خوب و 76 درصد نیز وضعیت سرویس دهی کیوسک های اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران را خوب ارزیابی کرده اند.

عباسی در پایان اظهارامیدواری کرد: مسافران وگردشگران این استان با خاطره خوشی گلستان را ترک نموده و از خدمات دهی ستاد تسهیلات تابستانه این استان رضایتمندی کامل را داشته باشند./س


برچسب ها: سفر ، تابستان ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.