دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی از تصویب 36 میلیارد و 735 میلیون تومان اعتبار بلاعوض و تسهیلات درازمدت برای پرداخت خسارات ناشی از سیل اخیر استان در هیئت دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان  عیسی امامی، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه عصر روز گذشته هیئت دولت، 36 میلیارد و 735 میلیون تومان اعتبار بلاعوض و تسهیلات درازمدت برای پرداخت خسارات ناشی از سیل اخیر استان تصویب شد.

وی افزود: از این مقدار، 18 میلیارد تومان مربوط به اعتبارات عمرانی و تاسیسات زیربنایی و بازسازی مناطق سیل زده و یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای اعتبارات هزینه ای جهت تعمیر و بازسازی اماکن شهری و روستایی استان تصویب شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو میلیارد و 800 میلیون تومان نیز برای اعتبارات هزینه ای جهت جبران خسارت سایر بخش ها از جمله امور معیشتی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه و غیره در جلسه هیئت دولت تصویب شد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه، تسهیلات سهم منابع مربوط به بنیاد مسکن با مبلغ 12 میلیارد و 935 میلیون تومان به تصویب رسید.

امامی اظهارداشت: از این اعتبار مصوب شده، 23 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 12 میلیارد و 935 میلیون تومان به صورت تسهیلات با بهره 4 درصد برای مسکن روستایی، 5 درصد برای اماکن شهری و بازپرداخت 15 ساله است.

وی افزود: مبلغ تسهیلات هر واحد مسکونی احداثی 20 میلیون تومان و تعمیر 5 میلیون تومان است.

امامی گفت: این مصوبه به استانداری ارسال و مسئولیت پیگیری و اجرا بر عهده استانداری خواهد بود./س
برچسب ها: سیل ، اعتبار ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.