به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران طراحی نیسان قشقایی در رده پایین تری
نسبت به بقیه رقبا قرار دارد. خط بدنه ای کم فروغ در کنار گرافیک نه چندان زیبا و
جذاب چراغ های عقب، قشقایی در رده پایین تری نسبت به بقیه رقبا قرار دارد. خط بدنه
ای کم فروغ در کنار گرافیک نه چندان زیبا و جذاب چراغ های عقب، قشقایی را به یک
بازنده در طراحی تبدیل می کند اما نمای جلویی خودرو حرف هایی برای گفتن دارد!
طراحی ساده اما هماهنگ چراغ و سپر جلو همراه با جایگیری زیرکانه مه شکن ها در سپر
تا حدودی مورد قبول بوده.در داخل کابین طراحی ضعیف و بی روح
کنسول و صندلی های خودرو که در هیچ کدام از ردیف ها راحت نبوده و از بدن سرنشینان
پشتیبانی نمی کند. در بحث فنی پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر قشقایی که در بهترین
حالت 140 اسب بخار نیرو تولید و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل می کند کاملا رنگ و
روی خود را در مقابل دیگر اعضای گروه باخته اما در کمال تعجب شتابگیری آن بهتر از
گرند ویتارا است و 11/3 ثانیه زمان لازم است تا سرعت سنج نوید 100 کیلومتر در ساعت
را بدهد.
البته جعبه دنده CVT آن یک مزیت نسبت به سایر اعضا محسوب
شده که تعویضی آرام و متوالی را برای آن به ارمغان می آورد.
امکاناتی نظیر سیستم کنترل
پایداری، تهویه مطبوع با تنظیم دوگانه، صندلی برقی با گرمکن، سقف پانورامیک و ...
بهره می برد اما در یک جمع بندی کلی متاسفانه تنها می توان را در این
مقایسه که تنها چهار عضو در آن حضور دارند برای این برند خوشنام در نظر گرفت.