باز هم شاهد هستیم بقایی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، پیام دعوت از رییس جمهور مصر را به منظور شركت در شانزدهمین اجلاس كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به مصر برد.

به گزارش  ذره بین 20:30  به نقل از پايگاه خبري فردا ، با وجود اعلام نظر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم موازی کاری در سیاست خارجی و تاکید ایشان بر اینکه وزارت خارجه مسئول هدایت منسجم و برنامه‌ریزی شده همه مسائلی است که به نوعی با سیاست خارجی و روابط با دیگر کشورها مربوط می‌شود؛ ولی باز هم شاهد هستیم بقایی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، پیام دعوت از رییس جمهور مصر را به منظور شركت در شانزدهمین اجلاس كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به مصر برد.
 علی رغم تمامی حاشیه‌هایی که در کنار حمید بقایی بوده و هست؛ باز هم شاهد مسئولیت گرفتن وی در دولت هستیم. در جدیدترین حکم بقایی، وی به عنوان نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.
 
مسئولیت‌های منتشر شده بقایی تا این لحظه به شرح زیر است:
1-معاون اجرایی رئیس جمهور
2-سرپرست نهاد ریاست جمهوری
3-دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
4- مشاور ویژه رئیس جمهور در امور آسیا
5-عضویت در کارگروه ترانزیت وزارت راه و ترابری
6- نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
 
دوران ریاست بقایی بر سازمان میراث فرهنگی همراه با حرف و حدیث‌های بسیاری بود تا جایی که حمید بقایی به اتهام تخلفات عدیده در دوره ای که ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده داشته، توسط دیوان عدالت اداری به انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. با اینکه این حکم مربوط به اردیبهشت ماه 90 بود با مقاومت و استنکاف وی و درخواست تجدید نظر دولت مواجه شد و 6 ماه بعد از آن در آبان ماه 90 احمدی نژاد با طرح پیشنهادی نادر خواستار  حکمیت آیت الله هاشمی شاهرودی در این باره شد. تا اینکه در تیرماه امسال رییس دیوان عدالت اداری اظهار داشت پرونده بقایی نهایی و حکم صادر و ابلاغ شده است و باید از خود ایشان سؤال کنید. ولی باید بگویم که محکومیت به انفصال و برائت ایشان منتفی شده است.
 
احمدی نژاد از یکسو اعلام می‌کند من در هیچ موردی حتی زنگ و سفارش لسانی هم راجع به کسی به دستگاه قضایی نمی‌کنم ولی از دیگر سو شاهد برخوردهایی این چنین در حکم بقایی، داستان جوانفکر و مقاومتش در برابر حکم قضایی و قضایای آن در موسسه ایران و طرح مباحثی چون خط قرمز بودن کابینه هستیم./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار