فن بازار ملی ایران زیر ساخت نوین تبادل فناوری است.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، امروزه اهمیت تعامل فعال صنعت و دانشگاه برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و در راستای تامین نیازهای علمی و فناوری کشور و کاهش وابستگی به خارج بر کسی پوشید نیست.
 
بر اساس این گزارش، یکی از ساز و کارهای اصلی این امر مهم ایجاد فضای مناسب کسب و کارهای فناورانه و بازار عرضه و تقاضای فناوری است که بر اساس تکالیف مندرج در بند (د) ماده 17 برنامه پنجم توسعه در خصوص حمایت دولت از ایجاد و توسعه بورس ایده و بازار فناوری به فن بازار ملی ایران به عنوان مرجع اطلاعات فناوری کشور ایجاد و مدیریت بازار فناوری در کشور را ماموریت اصلی خود قرار داده است.
 
در این گزارش آمده است، فن بازار ملی ایران با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افراد که به مقوله تجاری سازی دانش فنی و مبادله آن سر و کار دارند و نیز کمک به رفع تجاری سازی نوآوری ها در سال 82 تاسیس شده است.
 
فن بازارهای ملی ایران در بخش های مختلف فعالیت دارند که شامل بخش مجازی ، فیزیکی و پشتیبان است و هر کدام این بخش ها فعالیت و وظیفه ای مختص به خود دارند چنانچه بخش مجازی شامل ابزارهای رسانه ای و وظیفه ی اطلاع رسانی در مورد فناوری های تولید شده در کشور و یا نیازهای فناورانه کشور را بر عهده دارد و بخش پشتیبان مشتمل بر شبکه همکاران داخلی و خارجی فن بازار است.
 
بنابراین گزارش، تقاضای فناوری و معرفی محصولات و تجهیزات دارای فناوری برتر ،‌خدمات فناوری و معرفی متخصصین و خبرگان صنعتی از جمله برنامه های اصلی فن بازار ملی ایران است که هر کدام وظیفه ای مختص به خود ایفا می کنند.
 
بر اساس این گزارش، همچنین نشست هایی در راستای تبادل فناوری فن بازار ملی ایران با سایر کشورها انجام می شود که هر ساله شاهد پیشرفت جوانان ایرانی در زمینه فناوری هستیم./عط
برچسب ها: فناوری ، بازار ، اطلاعات ، مرجع ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار