آلودگی آب ها گریبانگیر قورباغه ها هم شد

قحطی و آلودگی آب ها مهمترین علت انقراض قورباغه ها عنوان شده است؛این دو مورد موجب تغییر عادات زندگی دوزیستان شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بر اساس تحقیقات اتحادیه بین المللی حفظ طبیعت 32 درصد از جمعیت قورباغه ها منقرض شده و یا در معرض خطر انقراض قرار دارند و 42 درصد دیگر نیز در حال نابودی هستند به این ترتیب دوزیستان در گروه بهره دارانی جای دارند که با بیشترین خطر انقراض مواجه اند.
گفتنی است 30 درصد از گونه های شناخته شده دوزیستان در مقوله ای جای دارند که بیشترین تهدید را نشان می دهند.
این سه گروه شامل تهدید شده و در معرض آسیب هستند.
مریم خدیوند کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: قورباغه ها در اغلب مناطق جهان گسترده شدن اند. با این حال آنها در قطب جنوب و در بسیاری از جزایر اقیانوسی حضور ندارند با توجه به ساختار و نیاز پوست قورباغه ها، بزرگترین تنوع آنها را می توان در مناطق گرمسیری جهان، جایی که آب به آسانی در دسترس است یافت.
وی افزود: 3 هزار و 700 گونه از قورباغه ها و وزغها در دنیا وجود دارد که به غیر از قاره قطب جنوب در همه نقاط دنیا می توان آنها را یافت.
وی ادامه داد: از میان دلایل انقراض این دوزیست قحطی و آلودگی آبها مهمترین علت انقراض قورباغه ها عنوان شده است. این دو مورد سبب تغییر زندگی دوزیستان شده است.
وی با اشاره به این که بوی نا مطبوع آبها بر روی تولید مثل این حیوانات اثر می گذارد خاطر نشان کرد: از دیگر دلایل انقراض قورباغه ها توسعه شهرنشینی، کشاورزی بی رویه و گرمای جهانی است./ل
برچسب ها: وزغ ، قورباغه ، معرض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار