يك كارشناس اقتصادي گفت: مولفه اصلي اقتصاد مقاومتي، حضور دولت تنها در ابعاد تصدي گري اقتصادي و اعمال حاكميت و نظارت بر فعاليت بخش خصوصي است.

خسرو عزيزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: دولت بايد با توجه به مولفه هاي اقتصاد مقاومتي با برنامه ريزي دقيق نقش بخش خصوصي را پررنگ تر كند.

وي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي، توسعه پايدار و استفاده از منابع غير نفتي براي كشور است، گفت: بخش خصوصي در چارچوب برنامه ريزي ها براي ايجاد و توسعه فضاي باز كسب و كار، كار و ايجاد ارزش افزوده غيرنفتي نقش مهمي دارد.

عزيزي تصريح كرد: با توجه به تعريف اقتصاد مقاومتي مبني بر تكيه بر توليدات داخلي و استقلال اقتصادي در صورتي كه بخش خصوصي فعال نباشد اين امر ميسر نخواهد شد.

وي گفت: طبق نام گذاري امسال با نام توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني دولت بايد با تقويت و توسعه بخش خصوصي استقلال اقتصادي را فراهم كند.

اين كارشناس مسائل اقتصادي در پايان خاطر نشان كرد: مولفه اصلي اقتصاد مقاومتي حضور دولت در ابعاد تصدي گري اقتصادي و اعمال حاكميت و نظارت بر فعاليت بخش خصوصي است و همچنين حضور پررنگ بخش خصوصي در عرصه اقتصادي است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار