امام جمعه شهرستان فیروزكوه گفت: خبرنگاران با پرداختن به دغدغه های مقام معظم رهبری و ترویج افكار معظم له در جامعه، یاری گر نظام در دستیابی به آرمان های عالیه آن باشند.

حجت الاسلام 'عبدالعلی استیری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن  اظهار داشت: خبرنگاری شغلی سخت و زیان آور است، اما اگر خبرنگار نتیجه عملكرد خویش را ببیند این سختی ها مبدل به شیرینی خواهد شد.

وی با اشاره به ارتباط بسیار خوب اصحاب رسانه با مسؤولان منطقه، گفت: بحمدالله هیچ مانعی در این زمینه در شهرستان وجود ندارد و گاهی اوقات نیز كه این ارتباطات به سختی برقرار می شود، با انعكاس اخبار و وقایع، سختی ها و مرارت های این شغل جای خود را به حلاوت و شیرینی خواهد داد.

امام جمعه شهرستان فیروزكوه با بیان اینكه در كلام الله مجید نیز به مساله خبر و خبررسانی توجه شده است، افزود: پرنده 'هدهد' به عنوان یك خبررسان در زمان نبوت حضرت سلیمان (ع)، با خبررسانی دقیق ماموریت خویش را به نحو احسنت انجام داد و در نتیجه آن، بساط شرك و بت پرستی جمع شد، كه تنها مشتی از نمونه خروار است.

وی انعكاس دقیق و صحیح اخبار را از رسالت های خطیر خبرنگاران برشمرد و تصریح كرد: كسانی كه در این عرصه مسؤولیت گرفته و ایفاء نقش می كنند، باید با گوش جان سپردن به فرمایشات مقام معظم رهبری ولایتمداری خویش را نشان دهند.

حجت الاسلام  استیری ادامه داد: اگر امروز خبرنگاران به دغدغه های رهبری توجه، آنها را مطرح و در سطح جامعه اشاعه دهند و از مسؤولان نظام نیز در این زمینه نظرخواهی كنند، خود نوعی فرهنگ سازی است.

وی بطور نمونه با اشاره به مطرح شدن بحث 'اقتصاد مقاومتی' از سوی مقام عظمای ولایت در ایام اخیر، خاطرنشان كرد: گاهی به دلیل عدم فرهنگ سازی در مقوله ای، جامعه ناچار به پذیرش هزینه های سنگینی می شود كه نمونه آن را در مطرح شدن جنگ نرم از سوی رهبری در حدود 22 سال گذشته، عدم توجه كافی به آن از سوی كارگزارن نظام و در نتیجه مشاهده پیامدهای ناگوار آن در سال های 78 و 88 را می توان اشاره كرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزكوه بیان واقعیت های جامعه، رعایت امانتداری با مسلح شدن به علم روز و برخورداری از آموزش های مناسب برای انعكاس درست و دقیق اخبار را از دیگر مشخصه های بارزی برشمرد كه خبرنگاران باید از آن برخوردار باشند و افزود: اصحاب رسانه رابط بین مردم و مسؤولان هستند و اگر وقایع، اخبار و مشكلات به درستی انعكاس داده شود، مسیر راه كوتاه تر و رسیدن به هدف راحت تر خواهد شد./س


برچسب ها: خبرنگاران ، رهبری ، دغدغه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.