رودهن/

كشاورزان سرداران جبهه تامین امنیت غذایی و استقلال ملی كشور هستند

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران گفت: كشاورزان سرداران جبهه تامین امنیت غذایی كشورند و نقش مهمی در تامین استقلال ملی دارند.

سید 'محمد موسوی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن  اظهارداشت: در طول چهار سال گذشته همواره نامگذاری سال ها توسط مقام عظمای ولایت بیانگر دغدغه ایشان در خصوص مسایل و مباحث توسعه اقتصادی است.

وی با اشاره به عناوین سالهای قبل، -'همت مضاعف و كار مضاعف'، 'جهاد اقتصادی' و نامگذاری سال 91 با عنوان 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' - خاطر نشان كرد: اهداف سند 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدد است تا سال 1404 در بین كشورهای منطقه از نظر اقتصادی رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران، با اشاره به جمله زیبا و عمیق معمار كبیر انقلاب امام خمینی (ره) مبنی بر اینكه ' كشوری كه سفره اش وابسته به بیگانگان باشد نمی تواند دم از استقلال بزند'، گفت: اگر سفره را به امنیت غذایی تعبیر كنیم از آنجاییكه تامین امنیت غذایی كشور به عهده بخش كشاورزی است، لذا این رسالت خطیر را این بخش عهده دار است و باید برای تحقق كامل آن تلاش نماید.

موسوی، كشاورزی را یكی از اركان اساسی توسعه اقتصادی كشور خواند و گفت: نمی توان صرفا تصور كرد توسعه اقتصادی در بخش كشاورزی فقط استقلال اقتصادی كشور را به همراه دارد، بلكه با تامین امنیت غذایی، علاوه بر استقلال اقتصادی، استقلال ملی نیز تضمین می شود.

وی با اشاره به اینكه كشاورزان و دست اندركاران این عرصه فقط به تامین امنیت غذایی كشور اكتفا نمی كنند و قطعا بر اساس سند چشم انداز گامی راسخ در راستای توسعه صادرات محصولات كشاورزی برمی دارند، گفت: با همه فشارها و تحریم های دشمنان و استكبار جهانی بر این دیار در سال گذشته تراز مالی بخش كشاورزی مثبت بود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران ،افزود: مثبت بودن تراز مالی بدان معناست كه ارزش میزان صادرات محصولات بیش از میزان واردات آن بوده است و این امر بسیار ارزشمند و حاصل غیرت و همت مردم زحمتكش این دیار است.

موسوی با بیان اینكه امروز این افتخار را داریم كه بالغ بر 95 درصد نیاز كشور را در عرصه كشاورزی در داخل كشور تولید كنیم و با سرعت بسیار زیادی به سمت خوداتكایی پیش می رویم، خاطر نشان كرد: در سالهای نه چندان دور بحث تامین 100 در صدی نیازهای كشور و تامین امنیت غذایی و حتی ارتقای تصاعدی صادرات محصولات كشاورزی را عملیاتی خواهیم كرد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران گفت: برای تحقق این مهم باید هریك از كشاورزان به عینه این ضرورت و نیاز را لمس كنند كه خوشبختانه اكثر آنان به این باور رسیده اند.

وی اولویت نخست و نیاز اساسی و محوری را در تامین امنیت غذایی كشور و ارتقای صادرات، تامین سرمایه در گردش و سرمایه مورد نیاز این بخش برای توسعه دانست و گفت: بخش كشاورزی برای پویایی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز در استان تهران حداقل باید سالی هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و حدود 500 میلیارد سرمایه ثابت در اختیار داشته باشد كه این امر با حمایت همه جانبه دولت دهم محقق شده است./س .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.