فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به تسهیلاتی که دولت برای زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته است به هر خانواده آسیب دیده 12.5 میلیون تومان وام کم بهره پرداخت می شود.

رضا صدیقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بنیاد مسکن در حال برنامه ریزی برای نوسازی و احداث خانه های زلزله زدگان می باشد و در این خصوص دولت با اعطای تسهیلات بانکی 12.5 تومان وام کم بهره و 2.5 میلیون تومان وام بلاعوض به زلزله زدگان که خانه هایشان به طور کامل تخریب شده پرداخت می شود.
فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه کسی که از وام  مقاوم سازی استفاده کرده بودند به خانه هایشان خسارتی وارد نشده است اظهار داشت: کسانی که خانه هایشان خسارت دیده می توانند از وام مقاوم سازی استفاده کنند.
صدیقی با اشاره به اینکه نزدیک به 50 درصد خانه های شهرستان اهر آسیب دیده است تصریح کرد: تا کنون حدود 200 میلیارد تومان خسارت به اماکن مسکونی و ادارات وارد شده است.
وی ادامه داد: همچنین به تاسیسات زیر بنایی، راهها و پل ها نیز خسارت وارد شده که در حال ارزیابی هستیم.
فرماندار شهرستان اهر با تاکید براین که شهرستان اهر 305 روستا دارد خاطر نشان کرد: 70 روستا در شهرستان اهر بین 50 تا 100 درصد تخریب شده اند./ل
برچسب ها: زلزله ، غرب ، اهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار