شبکه های مختلف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از امکاناتی همچون ارتباط زنده تصویری، ارتباط تلفنی و زیر نویس آخرین اخبار از زلزله شمال غرب کشور را به اطلاع مردم کشور می رسانند.

سخنگوي كميسيون عمران مجلس از راه‌اندازي "راديو اميد" براي پوشش اخبار مناطق زلزله‌‌زده خبر داد و گفت: اختصاص 4 ميليون تومان وام بلاعوض، رفع معضل راه‌هاي مواصلاتي ظرف 48 ساعت، رفع مشكلات‌ آب‌رساني تا 10 روز آينده، ايجاد سيستم BTS براي افزايش ظرفيت تلفن‌ همگاني و ... ازجمله تصميماتي بود كه در جلسه ويژه اين كمسيون اتخاذ شد.

مهرداد بائوج‌ لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس در تشريح آخرين اقدامات انجام شده در راستاي خدمت‌رساني به آسيب‌ديدگان زلزله اخير به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه ويژه كميسيون عمران جهت رسيدگي به مشكلات مردم مناطق زلزله‌زده اهر، هريس و ورزقان تصميمات مقتضي اتخاذ شد.
وي در ادامه تصريح كرد: در اين جلسه مقرر شد ظرف مدت 10 روز مشكل آب‌رساني روستاهاي آسيب‌ديده مرتفع شده و لوله‌كشي موقت سريعا انجام شود.

وي همچنين افزود: همچنين مشكل قطعي برق روستاها نيز در كوتاهترين زمان توسط وزارت نيرو حل خواهد شد.

سخنگوي كميسيون عمران در ادامه اظهار داشت: همچنين به‌منظور  رفع ترافيك مخابراتي مقرر شد سيستم BTS جهت افزايش ظرفيت تلفن‌ها و توزيع  كارت‌هاي تلفن، همراه با شارژ اجرا شود.

وي همچنين گفت: در اين جلسه وزارت راه مكلف شد تا ظرف 48 ساعت آينده تمام راه‌هاي مواصلاتي به شهرستان‌هاي اهر ، هريس و ورزقان را ترميم و بازسازي كرده و 200 دستگاه كاميون نيز به منطقه اعزام كند و همچنين جمعيت هلال احمر تعداد بالگردهاي امدادي خود در منطقه را افزايش دهد.

بائوج لاهوتي افزود: راديو اميد جهت پوشش خبري لحظه به لحظه حوادث و اطلاعات اين منطقه و ايجاد اميد و آرامش رواني در منطقه حادثه‌ديده راه‌اندازي شد.

عضو هيئت رئيسه كميسيون عمران تصريح كرد: جهت بازسازي منازل مسكوني 4 ميليون تومان وام بلاعوض و تسهيلاتي نيز در نظر گرفته شد كه به مرور در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.

وي در پايان خاطر نشان كرد: نمايندگان كميسيون عمران هم‌اكنون جهت بازديد از مناطق زلزله‌زده به اهر، هريس و ورزقان اعزام شده‌اند كه بعد از بازگشت به تهران در جلسه‌اي با بررسي و برآورد خسارات تصميم‌گيري جديدي خواهيم  داشت.

گفتني است علي‌اكبر آقايي، سيد مهدي هاشمي، نبي‌الله احمدي، جليل سرقلعه و الله‌وردي دهقاني از طرف كميسيون عمران به مناطق آسيب ديده اعزام شده‌اند.


"خنده بازار" پخش نمی شود/کارگردان "خنده بازار" به دیدار زلزله زدگان رفت

من خودم اصلیتی آذری دارم و در این شرایط وظیفه خودم می دانم که در کنار این عزیزان باشم و از آنها دلجویی کنم.

شهاب عباسي بازيگر و كارگردان هنري طنز خنده بازار در گفتگو به خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: به محض تمام شدن كار و شنيدن وضعيت مردم زلزله زده راهي شهر تبريز شدم.
وي افزود: روزي كه زلزله آمد همه ما شب را بيرون و در خيابان ها سپري كرديم.
وي تصريح كرد: من به كمپ ها نرفتم ولي دائماً به مردم آسيب ديده سر مي‌زنم و توصيه مي‌كنم مردم به ديدار كمك آن ها بشتابند.
عباسي ابراز داشت: مركز زلزله در اهر بود و من هر كاري از دستم برآيد براي آن ها انجام مي دهم.
همچنين وي در ارتباطی تلفنی که با برنامه ماه عسل برقرار کرده بود ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه و از دست دادن بسیاری از هموطنانمان گفت:من خودم اصلیتی آذری دارم و در این شرایط وظیفه خودم می دانم که در کنار این عزیزان باشم و از آنها دلجویی کنم. گفتنی است که برنامه طنز "خنده بازار" به احترام زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی امشب و فردا شب روی آنتن نخواهد رفت.


برنامه نود تحت تاثیر زلزله آذربایجان و مدال آوران المپیک

پس از وقفه ای دو هفته ای سرانجام پس از پایان رقابتهای المپیک برنامه تلویزیونی نود از ساعت 22:43 دوشنبه شب 23 مرداد ماه بار دیگر روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در ابتدای برنامه سوال مسابقه پیام کوتاه پخش شد که به دلیل احترام به قربانیان زلزله اخیر آذربایجان مربوط به این واقعه جانسوز می شد و تصاویری در این رابطه پخش شد.

کارشناس بخش داوری این برنامه مسعود مرادی پیشکسوت داوری کشورمان بود که در ابتدای صحبتهای خود در مورد اختلافات به وجود آمده میان عسگری رئیس دپارتمان داوری و اصفهانیان رئیس کمیته داوری بود که مرادی معتقد بود به دلیل ایراداتی که در اساسنامه وجود دارد این مشکل به وجود آمده است و در آینده نزدیک این مشکل حل می شود، مرادی معتقد بود که اصفهانیان در راس کمیته داوران است و تصمیم گیرنده نهایی باید وی باشد.

 سپس پیام های ابراز همدردی ورزشکاران و چهره های شاخص ورزشی در مورد زمین لرزه آذربایجان پخش شد و پس از آن تصاویر زیبایی از افتخار آفرینی ورزشکارانمان در المپیک به روی آنتن رفت. پس از آن بازی های هفته دوم و سوم لیگ برتر به صورت خیلی خلاصه پخش و کارشناسی داوری بازی ها توسط مرادی انجام شد.






د

دایی در مصاحبه با برنامه 90 :
اتفاق بسیار تلخی است/باید همه در کنار هم باشیم

سرمربی آذری تیم فوتبال راه آهن تهران در برنامه 90 گفت: زلزله به وقوع پیوسته اتفاق بسیار تلخی است. باید همه در کنار هم باشیم. آذری و فارس ندارد،همه باید با هم متحد باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ علی دایی، سرمربی آذری تیم فوتبال راه آهن تهران که به مناطق زلزله زده اهر و ورزقان رفته بود در برنامه 90 گفت ما فقط دو یا 3 ساعت آنجا بودیم ، نمی توانم بگویم وضعیت امدادرسانی چطور بود. 40 تا 50 درصد خانه های مردم مردم در روستاهایی که ما رفتیم ، تخریب شده بود و شرایط خوبی نداشت.

دایی در ادامه گفت: از خارج کشور تماس های زیادی با من گرفته شده و دوستان خوبم خواستند که هر طور هست به این مردم آسیب دیده کمک کنند.
دایی با اشاره به ساعت وقوع زلزله افزود: خدا رحم کرد که این زلزله در ساعات بعدازظهر این مناطق را لرزانده است. زمانی که خیلی از هموطنان ما در این مناطق ، در مزارع و زمین های کشاورزی مشغول فعالیت بودند. این اتفاق خیلی تلخ است. باید همه در کنار هم باشیم. آذری و فارس ندارد. همه باید با هم متحد باشیم. باید کاری کنیم مردم به آسایش برسند. چند ماه دیگر زمستان سرد آذربایجان از راه می رسد. نباید بگذاریم کار به روزهای سرد برسد. مسئولان باید خیلی بیشتر به فکر مردم باشند.



شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران امروز و روز گذشته گزارش هایی را در خصوص حضور مردم در مراکز انتقال خون پخش کردند.
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ با وقوع حادثه دلخراش زلزله در شهرستان های استان آذربایجان شرقی، مردم نوع دوست ایران با مراجعه به مراکز انتقال خون در صدد کمک به هموطنان خود بر آمدند.

شبکه های مختلف رسانه ملی هم با اعزام تیم گزارشگران به مراکز انتقال خون در شهرهای مختلف ایران، گزارش هایی را از این اقدام خدا پسندانه به روی آنتن بردند.

در این میان دو برنامه در شهر و در استان شبکه تهران با پخش گزارش هایی از حضور مردم در مراکر انتقال خون، نقش موثری را در تهییج دیگران برای حضور در محل های انتقال خون ایفا کردند.


اعلام آخرین اخبار زلزله شمال غرب کشور در رسانه ملی

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ از لحظاتی پس از مخابره خبر وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی بود که شبکه های مختلف رسانه ملی با پوشش خبر مربوط به زلزله اخیر به پوشش گسترده این اخبار پرداختند.

شبکه های مختلف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از امکاناتی همچون ارتباط زنده تصوویری، ارتباط تلفنی و زیر نویس آخرین اخبار از زلزله شمال غرب کشور را به اطلاع مردم کشور می رسانند.


برنامه اردیبهشت به موضوع زلزله اخیر می پردازد

برنامه اردیبهشت که از شبکه 4 سیما پخش می شود موضوع امروز برنامه خود را به موضوع زلزله اخیر اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ برنامه اردیبهشت که قرار است از ساعت 12 تا 13 امروز به روی آنتن برود، موضوع برنامه خود را به بحث زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی اختصاص داده است.

گفتنی است برنامه اردیبهشت با رویکرد بررسی مسائل زنان به روی آنتن می رود و برنامه امروز آن به علت وقوع حادثه دلخراش زلزله در استان آذربایجان شرقی به این موضوع اختصاص داده شده است.



شبکه آموزش با دعوت از یک روانشناس بررسی می کند

شبکه آموزش سازمان صدا و سیما در نظر دارد برنامه ای را با موضوع "رویکردهای بعد از وقوع زلزله" به روی آنتن ببرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در پی وقوع زلزله 6.2 ریشتری در شهرستان های شمال غرب کشور، شبکه آموزش قصد دارد در برنامه دکتر سلام قصد دارد با دعوت از یک روانشناس به بررسی رویکردهای بعد از وقوع زلزله بپردازد.

لازم به ذکر است شبکه آموزش برنامه های بسیاری را به منظور آموزش به عموم در خصوص نحوه مواجهه با زلزلهتدارک و در دست پخش دارد.


                                     پخش برنامه زنده از مناطق زلزله زده شمال غرب کشور


شبکه یک سیما از ساعت 07:30 تا ساعت 09:00 صبح امروز اخبار مناطق زلزله زده را به صورت زنده و از محل حادثه روی آنتن می برد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما؛ در پی وقوع حادثه دلخراش زلزله در مناطق شمال غرب کشور، شبکه یک سیما از ساعت 07:30 تا 09:00 صبح امروز(24 مرداد ماه 1391) برنامه زنده ای را از مناطق زلزله زده به روی آنتن می برد.

روابط عمومی شبکه یک سیما از حضور استاندار استان آذربایجان شرقی در برنامه زنده ساعت 8 صبح این شبکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ روابط عمومی شبکه یک سیما با ارسال نمابری از حضور علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی در برنامه زنده ساعت 8 صبح خبر داد.

بنا بر این گزارش، علیرضا بیکی در ارتباط مستقیم با شبکه یک سیما از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده به مردم ایران توضیح خواهد داد.


شبکه یک سیما دو تیم خبری را به منظور پوشش اخبار مناطق زلزله زده شمال غرب کشور به مناطق حادثه دیده اعزام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما؛ در پی وقوع حادثه دلخراش زلزله در مناطق شمال غربی کشور، شبکه یک سیما دو تیم خبری را به مناطق زلزله زده اعزام کرد.

بر اساس این گزارش، میلاد شیران و محمد قاسمی دو مجری این شبکه به منظور پوشش اخبار مناطق زلزله زده به شهرستان های آسیب دیده اعزام شده اند تا گزارش های مستند خود را از وضعیت امداد رسانی به مردم زلزله زده مستقیما روی آنتن ببرند.


سفر گروهی از بازیگران سریال خنده بازار به مناطق زلزله زده

روابط عمومی شبکه سه سیما از سفر گروهی از بازیگران سریال خنده بازار به مناطق زلزله زده شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما؛ در پی وقوع حادثه دلخراش زلزله در شهرستان های شمال شرق کشور روابط عمومی شبکه سه سیما ضمن ابراز همدردی با مردم حادثه دیده شرق کشور از سفر گروهی از بازیگران سریال پر طرفدار خنده بازار به مناطق زلزله زده خبر داد.
 
پیش از این نیز شهاب عباسی کارگردان این مجموعه برای ابراز همدردی و بازدید از مناطق زلزله زده به شهرستان های شمال شرق کشور سفر کرده بود.

امام جمعه شهرستان اهر صبح امروز مهمان ویژِه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن سیما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن؛ ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قران سیما در نظر دارد با حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده، امام جمعه شهرستان زلزله زده اهر ارتباط مستقیم تصویری برقرار کند.
 
بر اساس این گزارش، در این برنامه همچنین کلیپ هایی از تصاویر وقوع زلزله در شهرستان های شمال غربی کشور پخش خواهد شد.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
با سلام
تلویزیون دیجیتال در سراب پوشش دهی مناسبی ندارد و گاها" ما 7کانال تلویزیونی داریم و گاها" 9 تا آنهم باکیفیت پائین .
خواهشمندیم به گوش مسئولین برسانید .
آخرین اخبار