وزير دفاع سوئد روز دوشنبه اعلام کرد: حکومت عربستان را می توان دیکتاتور توصیف کرد؛ این در حالی است که وزیر امور خارجه این کشور توصیف سلطنت مطلقه را ترجیح می دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، کارین انستروم در نامه ای الکترونیکی به خبرگزاری سوئد اعلام کرد عربستان سعودی رژیمی مستبد است و سلطنتی مطلقه بر آن حاکم است. در این کشور حقوق بشر به شدت نقض می شود.
 
وی گفت: دولت سوئد، کشورهای جهان را براساس این که حکومت آنها دموکراسی یا دیکتاتوری است طبقه بندی نمی‌کند، ولی اگر بخواهیم عربستان را توصیف کنیم، حکومت عربستان را باید دیکتاتوری قلمداد کرد.
 
وزیر دفاع سوئد که همانند نخست وزیر این کشور از اعضای حزب محافظه کار است، پیش از این به علت آن که از دیکتاتور توصیف کردن رژیم ریاض خودداری می کرد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.
 
این اقدام وزیر دفاع سوئد در حالی صورت می‌گیرد که به گفته برخی منابع اروپایی، دولت این کشور برای فروش تجهیزات پیشرفته جنگی، قرارداد هنگفت نظامی با سعوی‌ها امضا کرده است.
 
کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد نیز روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی توئیتر اعلام کرد: من براساس عادت، رژیم عربستان سعودی را سلطنت مطلقه توصیف می کنم.
 
در پی هفته ها اختلاف نظر درباره قرارداد بین سوئد و عربستان برای ساخت یک کارخانه تسلیحاتی، وزیر دفاع سابق سوئد در اواخر مارس گذشته استعفا کرد.
 
حال باید دید که آیا سران سوئدی همچنان به همکاری خود با رژیم دیکتاتور سعودی در عربستان ادامه خواهند داد و ارتش این کشور را به تسلیحات پیشرفته برای سرکوب مردم مجهز خواهند کرد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار