ميانگين قيمت هر متر مربع زمين در كشور در نيمه نخست سال گذشته نسبت به سال 89، 25 درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران طبق اطلاعات مركز آمار ايران، بازار مسكن در نيمه نخست سال گذشته با كاهش قيمت زمين در مقايسه با دوره قبل مواجه بوده است.

اين گزارش حاكي از آن است كه ميانگين قيمت هر مترمربع زمين در كشور در نيمه نخست سال 90 نسبت به سال 89 افزايش 25 درصدي داشته است به طوري كه ميانگين بيشترين قيمت هر مترمربع كه از سوي بنگاه هاي خريد و فروش مسكن معامله شده، 9 ميليون و 694 هزار ريال در استان تهران و كمترين آن 549 هزار ريال در استان بوشهر بوده است.

طبق آمار ارائه شده، نرخ خريد و فروش هر مترمربع زير بناي واحد مسكوني در سال 90 از سوي بنگاه هاي معاملات ملكي در كشور، 8 ميليون و 675 هزار ريال به ثبت رسيده است كه در مقايسه با نيمه دوم سال 89 با كاهش 0.4 درصدي و نسبت به نيمه اول سال 89 با رشد 24.1 درصدي رو به رو بوده است.

برحسب اطلاعاتي كه از سوي مركز آمار ايران ارائه شده است، ميانگين اجاره بها در سال 90 علاوه بر 3 درصد وديعه پرداختي از قرار هر مترمربع واحد مسكوني كه 41 هزار و 675 ريال بوده است در مقايسه با دوره مشابه سال 89، 24.4 درصد و نسبت به دوره قبل 26 درصد افزايش قيمت داشته است./عب

برچسب ها: قیمت زمین ، معامله ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار