بسته ذره بین این هفته شامل خبرهایی از تصادف وزیر راه تا تصاویری ناراحت کننده از رفتار با حیوانات بود که ديشب از رسانه ملي پخش شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران چند روز پیش خبرهایی اعلام شد مبنی بر اینکه ماشین آقای وزیر راه دچار سانحه شد و خوشبختانه به لحاظ وجود ایربک ها مشکلی برای کسی پیش نیامده و همه سالم ماندند.
اما خبر روابط عمومی وزارتخانه خیلی جالب بود که اعلام کرد لاستیک ماشین آقای وزیر به خاطر عمر بالا  ترکیده شده و سرعت ماشین تنها 110 کیلومتر بوده است.
اما جالبتر اینکه بعد از این خبر پلیس اعلام کرد طبق کروکی که ماموران ما کشیدند و چیزی که دوربین ها ثبت کرده اند ماشین آقای وزیر به علت سرعت بالا دچار سانحه شده است.
به این ترتیب راننده علاوه بر جریمه نمره منفی هم گرفت.
البته این خیلی  خوب است که همه در برابر قانون یکسان هستند اما آقای وزیر شما چرا؟ نقاط حادثه خیر را که خودتان آشنا بودید و آدرسی می دادید.
* بودجه نداریم شهریه میگیریم
اما خبردار شدیم یک دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بخاطر گرفتن نیمی از شهریه راهی دیوان عدالت شد تا پیگیر وعده دانشگاه و وزارت علوم بشود که چرا طبق مصوبه باز هم این دانشجوی ممتاز باید 50 درصد شهریه را بپردازد.
البته دیوان عدالت هم حق را به این دانشجو داد و اعلام کرد دانشگاه نباید شهریه ای از دانشجوهای ممتاز کارشناسی ارشد بگیرد.
جالبه وقتی که ماجرا را از روابط عمومی این دانشگاه پیگیری کردیم  صحبت های جالبی را شنیدیم:
وزارت علوم و مجلس تصویب کردند که نخبه های که ادامه تحصیل می دهند شهریه شان رایگان باشد ؛ اما این واقعا معنا ندارد چرا که به عنوان مثال اگر من در دانشگاه دولتی تحصیل می کنم که اصلا شهریه ای ندارم اگر شبانه باشد به لحاظ اینکه رتبه یک آورده ام می توانم روزانه تحصیل کنم که باز هم شهریه ندارم اما دانشگاه پیام نور زیر نظر وزارت علوم است و  از نظر مالی از دولت تامین نمی شود پس ما چاره ای نداریم جز اینکه شهریه بگیریم.
 این درحالیکه دانشجویان نخبه ای که بدون کنکور وارد دانشگاه می شوند در بدو ورود تعهد میگیریم که باید شهریه پرداخت کنند.
* بازار داغ تایید و تکذیب نماینده های مجلس
چند وقتی هست که بازار تایید و تکذیب ها در بهارستان داغ شده اما واقعا چيست؟
یکی از نمایندگان مجلس در این خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مقصد اصلی این موضوع خبرنگارها هستند چرا که از نماینده ها مدام سوال می پرسند و نمایندگان هم می گویند حالا چند امضا جمع شده یا اگر موضوعی که فقط در ذهن خودشان است و تصویب نشده عنوان می کنند.
وی ادامه داد: اما هر طرحی باید مراحل قانونی خود را طی کند هر طرحی در مجلس برابر با امضاهایی که در مجلس صورت میگیرد  و به هیئت رئیسه تسلیم می شود.
البته خیلی ها روی حرف نماینده ها حساب باز می کنند و در دل امید می بندند حالا بهتر نیست این زمزمه ها قبل از جدی تر شدن اطلاع رسانی نشوند.
* موانع ترافیکی جز جدایی نا پذیر پروژه های عمرانی
ظاهرا این موانع ترافیکی جز جدایی ناپذیر بعضی از این طرح های عمرانی شده که 2 روز بعد از افتتاح تاثیرات مثبتش همه را شگفت زده می کند. البته اینجوری دو پیمانکار مشغولند و یک جورهایی اشتغالزایی می شود.
یکی از شهروندان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: فعالیت عمرانی این دور برگردان از قبل از عید شروع شده اما بعد از یک مدت که زمین خاکی بود شروع به جدول کشی کردی در حال حاضر هم جلوی ان را با نیوجرسی مسدود کردند و به همین وضعیت رها کردند اما چرا اینجا را باز کردند که دوباره ببندند؟
* بدون شرح! حواله دریافت 30 قرص نان رایگان
اسم این آیتم را بدون شرح گذاشتیم.
حواله دریافت 30 قرص نان رایگان
وقتی این حواله را برای ما فرستادند ما هم مثل خود باز نشسته هایی که این حواله به دستشون رسیده بود بهت زده شدیم.
* زندگی نه چندان مسالمت آمیز در کنار انسان ها
اما بدا به حال حیواناتی که فکر میکنند که اگر کنار انسانها باشند دوران خوبی را سپری خواهند کرد.
اما به تازگی یکی از شهروندان تصاویری را از باغ وحشی در 15 کیلومتری شمال شیراز برایمان فرستادند که گویای فضای نا مناسب برای نگهداری حیوانات است.
تصاویر ارسالی نشان از وضعیت نا مناسب تغذیه، فضا و نحوه نامناسب برخورد با حیوانات دارد.
کلام اخر این که:
ذره بین هم دارای سایت شده است و شما می توانید با مراجعه به سایت www.yjc.ir  و مشاهده بخش مربوط به ذره بین سوژه های ذره بینی خود را با ما در میان بگذارید./ل
برچسب ها: ذره بین ، بودجه ، ارشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار