دبير کل دفتر تحکيم وحدت گفت: در هيچکدام از کشورهايي که فرياد دموکراسي آن‌ها گوش فلک را کر کرده و داعيه‌دار آزادي بيان هستند،‌ دانشجويان نمي‌توانند بيايند و اينگونه با صراحت با عالي‌ترين مقام کشورشان حرف بزنند.

مهدي اميريان دبيرکل دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به اهميت ويژه ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري اظهارداشت: صراحت لهجه دانشجويان براي بيان حرف‌ها و درد دل‌ها و نکاتي که رهبري در جلسه با دانشجويان اشاره مي‌کنند که شايد در کمتر جمعي به آن بپردازند، همواره فضاي ديدار ايشان با دانشجويان را به فضايي متفاوت تبديل مي‌کند.

وي با بيان اينکه حيف است محتواي چنين جلسه‌اي از سوي رسانه‌ها مورد کم‌‌توجهي قرار گيرد، اظهارداشت: مقام معظم رهبري با تمام ابهتشان با نگاهي مهربان و لبخندي دلنشين فضايي را ايجاد مي‌کنند تا دانشجويان بتوانند به راحتي حرف‌هايشان را بزنند و ايشان نيز با دقت و تمرکزي خاص، حرف‌هاي دانشجويان را گوش مي‌دهند.

اميريان با اشاره به اينکه دانشجويان وقتي مي‌بينند که عالي‌ترين مقام کشوري با متانت و صبوري به حرف‌هاي آنان گوش مي‌دهند ناگزير احساس غرور و افتخار مي‌کنند، تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب حتي با شنيدن نقدهاي تندي که بعضاً دانشجويان از دستگاه حکومتي داشتند، از آنان آزرده خاطر نشدند.

دبيرکل دفتر تحکيم وحدت با تاکيد بر اينکه رهبر عزيزمان بارها متذکر شده‌اند که اگر من اين نقدها را قبول هم نداشته باشم، لذا اين جسارت که دانشجويان مي‌آيند و اينگونه از روي دلسوزي و دغدغه‌مندانه حرف‌هاي خود را بيان مي‌کنند خوشحالم، يادآورشد: ايشان با صبوري خاص و آزاد انديشانه نقدهاي دانشجويي را شنيده پاسخ‌هاي متناسب با آن را مطرح مي‌کنند.

وي اضافه کرد: اين کار پسنديده‌اي است که در بين مسئولان،‌ جريان‌هاي سياسي و حتي جريان‌هاي دانشجويي به ديدگاه‌ها و سلايق مختلفي که در چارچوب حاکميت است،‌ اهميت داده شود. چرا که تضارب آرا نه تنها به نظام آسيبي نمي‌زند، بلکه باعث واکسينه شدن آن مي‌شود.

اميريان با تاکيد براينکه فضاي امني که براي دانشجويان فراهم مي‌شود که به راحتي بيايند و با امنيت خاطر نقدهايشان را بيان کنند، بسيار ارزشمند است، بيان داشت: در هيچکدام از کشورهايي که فرياد دموکراسي آن‌ها گوش فلک را کر کرده و داعيه‌دار آزادي بيان هستند،‌ دانشجويان نمي‌توانند بيايند و اينگونه با صراحت با عالي‌ترين مقام کشورشان حرف بزنند.


دبيرکل دفتر تحکيم وحدت تاکيد کرد: من خود به عنوان يکي از سخنرانان جلسه انتقاداتي را با ادبياتي تند داشتم، اما هيچ مسئول يا نهادي نيامد که بخواهد اين صحبت‌ها را ببيند، چک و يا سانسور کند و اين بسيار ارزشمند است.

اميريان با تاکيد بر اينکه از همه رسانه‌ها، نهادها،‌ شخصيت‌ها، جريان‌هاي سياسي و کساني که مرتبط با جريان دانشجويي هستند مي‌خواهيم که سجاياي اخلاقي رهبر معظم انقلاب را الگوي رفتاري خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: وقتي که بالاترين مقام نظام اينگونه منش شنيدن نقدها را دارند، چرا برخي اصرار دارند که جلوتر از ايشان حرکت کرده و تنگ نظرانه و با اعمال سلايق شخصي جلوي فضاي آزاد انديشي و نقادي را بگيرند.

وي بيان داشت: نتيجه محدود کردن فضاي نقادي در جامعه، پايين آمدن آستانه تحمل مسئولان براي شنيدن نقدهاست که با ادامه اين مسير فضاي جامعه به سمتي مي‌رود که مسئولان تحمل شنيدن کوچکترين نقدي را نيز نخواهند داشت و اين يک آسيب جدي است که بايد بر آن تاکيد ويژه‌اي داشت.

دبيرکل دفتر تحکيم وحدت با تاکيد بر اينکه جلسات ديدار رهبري درس‌هاي مختلفي را به ما مي‌آموزد، تصريح کرد: فضاي آزاد انديشي که در ديدار با رهبر معظم انقلاب ميسر مي‌شود بايد در تمام جامعه تسري پيدا کند.

اميريان گفت: برخي جريان‌ها و رسانه‌ها با شانتاژ در مورد ولايت فقيه نمي‌گذارند حرف‌ها مطرح شود. اين در حالي است که رهبري در تفسيري که از بحث ولايت فقيه داشتند، گفتند: "نظر کارشناسي که مخالف نظر بنده باشد، ضديت با ولايت فقيه نيست"، که اين نوع نگرش‌ها بسيار زيباست و بايد الگو قرار گيرد.

وي با بيان اينکه ما نبايد به بهانه اينکه در پازل دشمن بازي نکنيم، نقدي مطرح نکنيم، خاطرنشان کرد: اگر فضاي نقد در جامعه بسته شود، آنوقت فضا براي برخي تملق‌گويان که از وظايف خود شانه خالي مي‌کنند فراهم مي‌شود که رياکارانه بيايند و از نظام دفاع کنند.

دبيرکل دفتر تحکيم وحدت خاطرنشان کرد: اگر با فضاي آرماني انقلاب اسلامي که رهبري با نگاه واقع‌گرايانه آن را تبيين کردند، تنگ‌نظرانه برخورد شود، به طور يقين مسير انقلاب منحرف مي‌شود. چرا که دفاع ناشيانه از انقلاب به ارکان آن آسيب وارد مي‌کند.

اميريان در پايان تاکيد کرد: بايد حواسمان باشد که کندتر و جلوتر از رهبر معظم انقلاب حرکت نکنيم و دقت داشته باشيم که هر حرکتمان تنها به سرانگشت اشاره ايشان صورت گيرد تا سلامت انقلابمان تضمين شود.

انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار