مهمانپرست در نشست شوراي اداري استان تهران عنوان کرد

برگزاري اجلاس غير متعهدها نشانگر عدم انزواي سياسي ايران

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان گفت: نکته اساسي که در برگزاري اجلاس غير متعهدها وجود دارد اين است که ايران در انزواي سياسي قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، رامين مهمانپرست در نشست شوراي اداري استان‌ها که با محوريت برگزاري اجلاس غير متعهدها در سالن وزارت کشور برگزار شد، ضمن عرض تسليت براي حادثه ديدگان زلزله آذربايجان شرقي اظهار داشت: در مقطع زماني حساسي به سر مي‌بريم، بايد متوجه باشيم که شرايط و تحولاتي که در سطح بين‌المللي اتفاق مي‌افتد در برهه حساسي صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: در چنين موقعيت که چارچوب‌هاي سياسي و همچنين روابط بين‌الملل در ابعاد خيلي بزرگ و تعيين کننده‌اي نقش دارد و به خصوص بعد از حرکت کشورهاي منطقه که در جهت کسب استقلال امنيت اسرائيل را به خطر انداختند توطئه‌ها افزايش بيشتري پيدا کرده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه يکي از دلايل افزايش فشار بر جمهوري اسلامي ايران را نقش تعيين کننده آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي در بيداري اسلامي و مقاومت ملت‌ها در برابر تهديدها و فتنه‌هاي استکبار در منطقه دانست و افزود: براي متوقف کردن اين حرکت‌هاي بيداري خيلي از موضوعات در دستور کار قدرت‌هاي غربي قرار گرفته‌اند که يکي از اقدامات آنها تهييج رسانه‌هاي غربي در سال 89 در ايران در جهت دامن زدن به اختلافات داخلي بود که مي خواستند نام آن را ادامه بهار عربي و بيداري اسلامي بگذارند.

مهمانپرست با اشاره به توطئه دشمنان براي بر هم زدن آرامش در سه کشور الجزاير، سوريه و ايران تصريح کرد: اولين قدم آنها در کشور ايران در 25 بهمن سال 89 يعني سه روز بعد از راهپيمايي بزرگ و سراسري 22 بهمن بود که فکر مي‌کردند مي‌توانند با بهره‌برداري از موج بيداري اسلامي در منطقه، ناامني اجتماعي در داخل کشورمان ايجاد کنند.

وي يکي از نقشه‌هاي دشمنان را در جهت ناامن کردن ايران انتخاب روز سه شنبه به عنوان روز اعتراض در ايران ذکر و تصريح کرد: آنها مي‌خواستند با اين توطئه، فتنه را به سه‌شنبه آخر سال منتهي کنند تا با همزماني با مناسبت چهارشنبه سوري و جشن مردم اعلام کنند که يک اعتراض سراسري در کشور ايران صورت گرفته است.

مهمانپرست با بيان اينکه بعد از آنکه دشمنان به طور کامل در جهت ايجاد بحران در ايران ناتوان ماندند تمام تلاش خود را در سوريه به کار گرفتند گفت: آنها گروه‌هاي تروريستي و القاعده را در منطقه رشد دادند و حتي منافقين را هم در سوريه مشغول کار کردند ولي آنها به جايي نمي‌رسند.

وي تمام تلاش استکبار را در جهت زنده کردن قدرت پوشالي رژيم صهيونيستي در دنيا دانست و خاطرنشان کرد: امروز آمريکا و غرب از ادبيات جديدي در دنيا استفاده مي‌کنند و در ذهن خود تعبير محتوايي کشورهاي داراي حق وتو در شوراي امنيت و حذف آنها از داشتن اين نقش سخن مي‌گويند لذا شرايط امروز شرايط عادي نيست و آمريکا مي‌خواهد يارگيري جديدي را در منطقه داشته باشد.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به اقدامات سياسي قدرت‌هاي غربي در جهت ساقط کردن نظام‌هايي که با منافعشان هم راستا نيستند، گفت:‌ تجربه تاريخي نشان مي‌دهد که آمريکا با ايجاد تلنگر و درگيري در داخل کشورها و آماده کردن مردم براي مخالفت با نظام شان به دنبال تهاجم از بيرون است همانگونه که در افغانستان نيز شاهد بوديم.

مهمانپرست با بيان اينکه هيچ خطري ما را از بيرون تهديد نمي کند، اظهار داشت: دشمن براي انتخابات رياست جمهوري برنامه ويژه‌اي دارد و قصد دارد با دامن زدن بر اختلافات دروني و شدت دادن تحريم‌ها در عين اين که ما شفاف وارد مذاکرات مي‌شويم کشور را نا امن کند.

مهمانپرست در ادامه به اهميت و نقش تاريخي جمهوري اسلامي ايران در برگزاري جنبش عدم تعهد در تهران اشاره کرد و گفت: در چنين شرايط فوق‌العاده حساس که در اوج جنگ رواني قرار داريم ايران آماده ميزباني از 120 عضو غير متعهد و 18 ناظر بر آن است.

وي اظهار داشت: حدود 800 خبرنگار خارجي و 400 خبرنگار داخلي رويداد جنبش غير متعهد را پوشش خواهند داد.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه در يک پيچ تاريخي بزرگ قرار گرفته‌ايم افزود: هر کسي که بتواند مديريت تحولات منطقه را بر عهده گيرد نقش مهمي را در مديريت منطقه بر عهده خواهد گرفت.

مهمانپرست از نکته‌هاي مهم برگزاري اجلاس غير متعهدها را اين گونه توصيف کرد که ايران در انزواي سياسي قرار ندارد و همان گونه که ظرف يک هفته براي مشورت حل بحران سوريه پذيراي 29 کشور بوديم در برگزاري اين مراسم نيز موفقيت بالا و چشمگيري را به جهانيان نشان خواهيم داد.

مهمانپرست در ادامه به حضور 90 کشور همراه با هيئت‌هاي مربوطه براي اجلاس غير متعهد اشاره کرد و گفت:‌ ميزان شرکت‌کنندگان قابل توجه است در حدود 50 کشور در سطح رئيس جمهور، معاون و نخست وزير در اين اجلاس شرکت خواهند کرد.

وي در پايان با اشاره به آثار جانبي برگزاري اين اجلاس خاطرنشان کرد: برگزاري سران جنبش‌هاي غير متعهد يک اتفاق مهم براي مردم ايران است و ما تمام مقدمات را فراهم  کرده‌ايم تا نشان دهيم که در يک دوره زماني حساس، ايران در برگزاري اين اجلاس، سربلند خواهد بود.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار