چای سبز دارای آنتی اكسیدان بسیار قوی و خواص اعجاب آوری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  مسئول مركز اطلاع رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی زنجان گفت: بسیاری از خواص چای سبزمربوط به ماده ای به نام كاتچین است كه فعالیت آنتی اكسیدانی آن بسیار بالا بوده و نسبت به آنتی اكسیدان های معروفی چون ویتامین های E و C بسیار قویتر عمل می كند.

جزء دائمی بابیان اینكه نوشیدن چای سبز می تواند احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را كاهش دهد، افزود: چای سبز موجب كاهش بیماریهای ساده باكتریایی تا بیماری های مزمن چون بیماری های قلبی، سكته، سرطان، مشكلات دهانی دندانی و استئوپرز می شود.

وی میزان شیوع سرطان هایی چون پستان، كولون، پوست، پانكراس و معده در بین افرادی كه چای سبزمی نوشند را بسیار كمترعنوان كرد.

مسئول مركز اطلاع رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی زنجان این كارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینكه یكی از عوامل اصلی امراض و حمله های قلبی، وجود كلسترول بالا در خون انسان است، ادامه داد: چای سبز علاوه بر ویتامین های C و E خود باعث كاهش كلسترول درخون نیزمی شود كه این موضوع خطر حمله قلبی و امراضی از این دست را پایین می آورد.

جزدائمی با اشاره به اینکه نوشیدن روزانه حداقل سه فنجان چای سبز به بیماران قلبی توصیه می شود و مصرف آن سكته های مغزی و قلبی را به حداقل رسانده و سرعت بهبود را افزایش می دهد تصریح کرد: یكی ازعناصر فعال در چای سبز به اندازه آسپرین از تجمع پلاكتهای خونی جلوگیری می كند كه این امر گردش خون را بهبود می بخشد.

وی خاطرنشان کرد: كاتچین موجود در چای سبز فعالیت آنزیم لیپاز پانكراس لوزالمعده را مهار می كند و در نتیجه، شكسته شدن چربی و تبدیل آن به اجزای قابل جذب با سرعت بسیار كمی صورت می گیرد./س

برچسب ها: خواص ، چای ، سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
من عاشق چای سبز هستم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
سلام
ایا ایدز با کاندوم هم منتقل می شود