ورود موج جدید آلودگی هوا، گرد و غبار فضای شهرستان های غربی استان كرمانشاه را فرا گرفت و موجب كاهش دید افقی در روز سه شنبه در گیلانغرب تا 200 متر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

' كارشناس پیش بینی اداره هواشناسی كرمانشاه گفت: میزان دید افقی در شهرستان گیلانغرب امروز 9 هزار و 800 متر از حد استاندارد یك هوای سالم (10 هزار متر) كمتر می باشد كه این امر نشان دهنده آلودگی شدید هوا در این منطقه مرزی غرب كشور است.

محمد احمدی گفت: میزان دید افقی در شهرستان مرزی قصرشیرین نیز صبح امروز به یك هزار و 800 متر رسید كه هشت هزار و 200 متر از حد استاندارد یك هوای سالم و پاك، كمتر است.

کارشناس پیش بینی ارداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : دمای فعلی هوای قصرشیرین را 31 درجه سلسیوس بالای صفر اعلام كرد و گفت: دمای هوا نسبت به مدت مشابه روز قبل یك درجه كاهش داشته است.

وی افزود: از امروز تا پایان هفته جاری وضعیت جوی شهرستان های مرزی و گرمسیر استان كرمانشاه كمابیش غبار آلود خواهد بود.

احمدی اضافه كرد: دید افقی ناشی از گرد و غبار در شهرستان سرپل ذهاب 700 متر و در بخش مرزی سومار از توابع قصرشیرین هم اكنون یك هزار متر است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین و گیلانغرب نتیجه وزش باد شدید در بیابان های كشور عراق است كه پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی كشورمان شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای كشور می شود./س



برچسب ها: مهمان ، دید ، افقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.