رئیس واحد تثبیت و پالایش میعانات گازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از استحصال بیش از 32 میلیون لیتر میعانات گازی در سه ماه نخست امسال و در پالایشگاه خانگیران خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  امین‌رضا بلوریان، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 32 میلیون و 200 هزار لیتر میعانات گازی در این پالایشگاه استحصال شده است.

وی با اشاره به فعالیت واحد تقطیر میعانات گازی، افزود: این واحد یک پالایشگاه نفتی کوچک در دل پالایشگاه خانگیران است که مایعات گازی را تبدیل به فرآورده‌هایی با ارزش افزوده بالاتری می‌کند.

بلوریان تصریح کرد: این واحد روزانه توانایی دریافت 378 هزار لیتر میعانات گازی و تبدیل آن به فرآورده‌های حلال چون نفتا، گازوئیل و نفت سفید را دارد.

رئیس واحد تثبیت و پالایش میعانات گازی پالایشگاه خانگیران میزان دریافت مایعات استحصالی از گاز (ترش و شیرین) در سال گذشته را 164 میلیون لیتر به ارزش تقریبی یک تریلیون و 350 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 100 میلیون لیتر در واحد تقطیر میعانات گازی تبدیل به فرآورده‌ای ارزشمند نفتا، گازوئیل و نفت سفید و حلال می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در این واحد فرآورده نفتا به میزان 43 میلیون و 500 هزار لیتر، گازوئیل به میزان 20 میلیون لیتر، نفت سفید به میزان 10 هزار لیتر و حلال به میزان 15 هزار لیتر تولید شده است که ارزش افزوده معادل 600 میلیارد ریال دربر داشته است.

بلوریان هم‌چنین به برنامه‌های این واحد اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت تبدیل مایعات نفتی به گونه‌ای که قابلیت دریافت تمام مایعات استحصالی از گاز را داشته باشد و شیرین‌سازی میعانات گازی ترش و تبدیل به محصول با ارزش افزوده از مهم‌ترین برنامه‌های واحد تقطیر میعانات گازی است.

وی اضافه کرد: در مبحث کاهش مصرف انرژی، نصب مبدل خوراک محصول در واحد تقطیر و استفاده از تبخیر کننده در واحد احیای آب ترش به جای استفاده از بخار مستقیم از دیگر برنامه‌های این واحد است.

رئیس واحد تثبیت و پالایش میعانات گازی پالایشگاه خانگیران بیان کرد: گازوئیل تولیدی این شرکت جهت عرضه در شبکه پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌رضوی و نفتا برای تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر تحویل واحدهای پتروشیمی شاهزند اراک و بوعلی ماهشهر می‌گردد./ج1

برچسب ها: مشهد ، خانگیران ، پالایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.