مشاور سياسي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به تلاش‌هاي مستمر غرب در بايكوت سياسي كشورمان گفت: برپايي اجلاس نم در تهران حامل پيام‌هايي از جمله شكست توطئه دشمنان نظام براي به انزوا كشيدن جمهوري اسلامي ايران است.

سردار سرتيپ يدالله جواني در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه راهپيمايي روز قدس يك حركت عظيم جهاني از ابتكارات بنيان‌گذار انقلاب اسلامي است، اظهار داشت: امروز مبارزه با رژيم صهيونيستي از مرز كشورهاي اسلامي عبور كرده و به سراسر جهان رسيده است.

وي افزود: امام راحل(ره) معتقد بودند كه به دليل نقض حقوق بشر در فلسطين توسط رژيم صهيونيستي، همه ملت‌ها بايد به اين مسئله واكنش نشان داده و با جراحي اين غده سرطاني جهان را از وجود چنين جنايتكاراني نجات دهند.

مشاور سياسي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران روز قدس را بسيج همگاني آزادانديشان جهان عليه رژيم صهيونيستي خواند و تصريح كرد: روز جهاني قدس زمينه‌اي براي تمام ملت‌ها در جهان فراهم آورد تا با حضور در صحنه و اعلام برائت از استكبار جهاني، انزجار خود را از جنايات رژيم صهيونيستي نشان داده و اشغالگري سرزمين فلسطينيان را محكوم كنند و با بررسي روند برپايي اين روز طي 30 سال گذشته مي‌توان اثر بخشي اين روز در معادلات جهاني را به خوبي مشاهده كرد.

وي با تاكيد بر اينكه هر ساله بيش از پيش بر عظمت راهپيمايي روز قدس افزوده مي‌شود، افزود: حضور مردم براي دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطين به شدت در پيشبرد آرمان‌هاي ملت فلسطين و به حاشيه راندن رژيم صهيونيستي تاثير گذار است.

سردار جواني با اشاره به اينكه امروز صهيونيسم بيش از هر زمان ديگري نگران آينده خود است، اظهار داشت: جبهه مقاومت اكنون به حمايت همين راهپيمايي‌ها به قدرت و پيروزي‌هاي ارزشمندي دست يافته است.

وي عمر ننگين 63 ساله رژيم صهيونيستي را به دو دوره تقسيم و تصريح كرد: از ابتداي شكل‌گيري رژيم صهيونيستي در سال 1948، تا به پيروزي رسيدن جمهوري اسلامي ايران در سال 1979 ميلادي، رژيم صهيونيستي سه دهه‌ توام با قدرت‌يابي روز افزون و پيروزي‌هاي پي در پي عليه ملت مظلوم فلسطين و كشورهاي عربي گذراند.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، انتفاضه فلسطين و جبهه مقاومت تشكيل شد، مذاكرات سازش در بن‌بست قرار گرفت و ملت فلسطين از حمايت جهاني نشات گرفته از روز قدس برخوردار شد.
 
وي با تاكيد بر اين كه حضور مردم در راهپيمايي روز قدس يكي از سرمايه‌هاي اصلي جبهه مقاومت است، اظهار داشت: امروز رژيم صهيونيستي در تلاش است كه به نحوي از بن‌بست‌هاي پيش روي خود بيرون بيايد و در مقابل جبهه مقاومت هم سعي دارد با تنگ تر كردن حلقه‌هاي فشار، زمينه تجاوزگري را از اين رژيم سلب كند، در چنين شرايطي برپايي هر چه باشكوه‌تر تجمعات روز قدس، باعث مي‌شود سردرمداران رژيم صهيونيستي زودتر به اين نتيجه برسند كه بايد حقوق فلسطينيان را محترم شمرده و سرزمين‌هاي اشغالي را به صاحبان اصلي‌ آن بازگردانند.

سردار جواني روند پيش روي رژيم صهيونيستي را روندي رو به سقوط ارزيابي كرد و يادآور شد: حمايت‌هاي مردمي در راهپيمايي‌هايي مانند روز جهاني قدس مي‌تواند باعث سرعت‌بخشي به اين روند رو به سقوط باشد.

وي انقلاب اسلامي ايران و روز جهاني قدس را عوامل مهمي براي آگاه‌سازي ملت‌ها در جهان برشمرد و تصريح كرد: رويكرد ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي امروز به عنوان يكي از رويكردهاي حركات مردمي در انقلاب‌هاي ناشي از بيداري اسلامي كاملا برگرفته از همين ديدگاه ضد استكباري است.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسدارن، انقلاب مردم مصر را مثال بارزي بر آغاز حركات ضد صهيونيستي در جهان دانست و تاكيد كرد: مردم مصر با اقدام به ساقط كردن حكومتي كه سي سال متحد رژيم صهيونيستي بود، ذات استكبار ستيز خود را نشان داده و مطالبات اين ملت براي همراهي با فلسطينيان و فسخ پيمان كمپ ديويد از دولتشان، گواهي بر اين ادعاست.

وي حركات و فشارها عليه رژيم صهيونيستي در سراسر جهان را عاملي براي ترسيم جهاني بدون اين رژيم در آينده‌اي نزديك ارزيابي كرد و افزود: پايه‌هاي رژيم صهيونيستي بر دو اصل قدرت نظامي خود و جهل و ناآگاهي ملت‌هاي جهان استوار بود كه با پيروزي حزب‌الله در جنگ سي و سه روزه و بيداري ملت‌ها در جهان پايه‌هاي اين رژيم سست شده و رو به زوال رفت.

سردار جواني در ادامه با اشاره به مسائل سوريه، به اسارت درآمدن زائرين ايراني در سوريه را عاملي براي دخالت سپاه در اوضاع اين كشور ندانست و تصريح كرد: ارادت ملت ايران به اهل بيت و زيارتگاه‌ها به اندازه‌اي است كه وجود شرايط ناامني و بمب‌گذاري در اماكن مذهبي سوريه يا عراق نيز هيچ‌گاه مانع زيارتشان نشده و زائرين ايراني همواره در اين شرايط نيز مشتاق به زيارت اين اماكن بوده‌اند.

سردار جواني ادعاي حضور سپاه پاسداران از سوي استكبار جهاني در سوريه را نوعي فرافكني ارزيابي كرد و خاطر نشان شد: مردم سوريه با مشاهده سلاح‌هاي غربي و افرادي با مليت‌هاي مشخص در بين تروريست‌ها، بيشتر با دولت خود همراه شده و از استكبارگران متنفر شدند.

وي همچنين با اشاره به برپايي اجلاس نم(کشورهاي غير متعهد) در تهران، جنبش عدم تعهد را داراي ظرفيت‌هاي بالا توصيف و اظهار كرد: اين جنبش با ظرفيت  بيش از 100 كشور عضو، مي‌تواند تاثير به سزايي در برقراري صلح و ثبات و امنيت در جهان داشته باشد و برپايي اين اجلاس در تهران حامل پيام‌هايي از جمله شكست توطئه دشمنان نظام براي به انزوا كشيدن جمهوري اسلامي است.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران را نشانه شكست فشارها بر بانك مركزي، اعمال تحريم‌ها و تهديدها از سوي غرب دانست و يادآور شد: برخلاف ميل استكبار جهاني، چرخه حركت رو به پيشرفت براي ملت ايران شتاب يافته و موقعيت منطقه‌اي و بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران تقويت شده و قطعا در صورت به انزوا كشيده شدن يا ضعف كشورمان، اين نشست در تهران برگزار نمي‌شد.

وي در پايان با اشاره به وحشت صهيونيست‌ها از حضور بان‌كي‌مون و برپايي اين اجلاس در ايران، خاطر نشان شد: برپايي اين اجلاس در تهران زمينه ارتقا كشور و شكست دشمنان نظام را فراهم آورده، به همين دليل رژيم صهيونيستي با ارسال پيام‌هاي مكرر  از بان‌كي‌مون و شركت‌كنندگان اجلاس مي‌خواهد كه در اين اجلاس شركت نكنند اما بحمدالله تاكنون استقبال خوبي صورت گرفته و مقدمات برپايي آن نيز به نحو احسن انجام شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار