يکي از مجتمع های جديد تجاری در مشهد با اجناس خارجی به خصوص محصولات کشور چين تصاحب شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب گفت:احداث بازارها و مجتمع هاي تجاري اصولا باهدف عرضه محصولات بومي و داخلي انجام مي شود حال آنکه به شکل تاسف باري شاهد سيطره اجناس نامرغوب چيني در اين مجتمع تجاري هستيم.

علي اکبر لبافی با اشاره به اشتغال دو هزار نفر در اين مجتمع تجاري جديد و شيک در کلان شهر مشهد، گفت: همه اين افراد به نوعي کارگران کشور چين شده اند و اجناس چيني را به مردم عرضه مي کنند.

وی گفت: متاسفانه آمار مشخص و روشني هم از ميزان ورود کالاهاي خارجي و چيني به استان نداريم اما آنچه روشن است وجود حجم زيادي از اين کالاهاي نامرغوب و ارزان قيمت در بازار مشهد است.

لبافي افزود: فعاليت اين مجتمع تجاري به اين ترتيب فروش کالاهاي داخلي را با مشکل جدي مواجه مي کند و موجب عرضه کالاهاي نامرغوب به زائران و مسافران مي شود.

وی ادامه داد: در بازارهاي خيابان طلاب و طبرسي هم شاهد فروش اجناس نامرغوب چيني هستيم اما وجود اين کالاها در مجتمع هاي تجاري و معروف امري غير قابل قبول است.

لبافی با اشاره به نامگذاري سال جاري بنام سال توليد ملي و حمايت از سرمايه و کار ايراني از سوي مقام معظم رهبري گفت: مردم اصل و اساس حمايت از توليد داخلي هستند و اگر مردم در اين زمينه همراهي و همکاري نکنند به طور قطع اين حمايت ميسر نمي گردد.

مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي تاکيد کرد: فروش اجناس خارجي در حقيقت ضربه زدن به توليد داخل و از بين بردن فرصت هاي شغلي است./س

برچسب ها: اجناس ، چینی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.