يک کارشناس سياست خارجي گفت: ادامه حضور نظاميان ناتو و آمريکا در افغانستان و پاكستان بسيار سخت و پر هزينه تر از عراق بوده و به انزواي بيش از پيش و فرو رفتن غرب در گرداب خاورميانه منجر خواهد شد.

حسين معين آبادي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به كشتار غير نظاميان در افغانستان به دست نيروهاي ناتو گفت: كشته شدن تعدادي از غير نظاميان در افغانستان به دست نيروهاي ناتو ناشي از بي‌توجهي آمريکا و کشورهای غربی در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر انجام شده است. 

وي با اشاره به نفرت مردم افغانستان نسبت به اشغالگران افزود: مردم افغانستان سالهاست سایه سنگین نیروهای آمریکایی و ناتو را در کشور خود تحمل کرده‌اند لذا مردم این کشور خواهان محاكمه سربازان خارجي از سوي دستگاه قضائي كشور خود بوده و بر خروج نيروهاي‌ خارجي‌ از كشورشان تاكيد دارند.

معین آبادی با اشاره به حملات ناتو به پاکستان نيز تصریح کرد: بي‌توجهي‌ ناتو در کشتار غير نظاميان پاکستان باعث بروز نارضايتي مردم اين کشور شده، لذا افكار عمومي در بسياري‌ از كشورهاي اسلامي در برابر اين جنايات واكنش نشان داده و خواهان برخورد سازمان‌های‌ بین المللی نسبت به این اعمال هستند.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: ادامه حضور نظاميان ناتو و آمريکا در افغانستان و پاكستان بسيار سخت و پر هزينه تر از عراق بوده و به انزواي بيش از پيش و فرو رفتن غرب در گرداب خاورميانه منجرخواهد شد.

"انتهاي پيام"/
برچسب ها: ناتو ، غرب ، انزوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار