وزیر كشور با اشاره به مرزهای گسترده خاكی و آبی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: توسعه مناسبات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با كشورهای همسایه بویژه در جنوب شرق كشور از برنامه های دولت است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،  مصطفی محمد نجار دوشنبه شب پس از پایان مراسم معارفه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان از موقعیت مناسبی در زمینه توسعه مناسبات مختلف با كشورهای همسایه /افغانستان و پاكستان/ برخوردار است.
وی با بیان اینكه فعالیتهای گسترده دولت در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: با انتصاب استاندار جدید استان كه اشراف خوبی نیز بر منطقه دارد امید است علاوه بر توسعه خدمات و فعالیتهای دولت، روند مبادلات اقتصادی با كشورهای همسایه افزایش یابد.
وی با تاكید بر اینكه توسعه متوازن، تعمیق وحدت و امنیت پایدار راهبرد دولت در سیستان و بلوچستان است، گفت: از مجموع 690 مصوبه سه سفر رییس جمهور به استان 362 مورد صد در صد اجرا شده است و بقیه پیشرفت بالایی دارد.

وزیر كشور با اشاره به گوشه ای از خدمات دولت نهم و دهم در این استان بیان كرد: آغاز عملیات آبیاری تحت فشار در سطح 10 هزار هكتار، فعال سازی 10 بازارچه مرزی، تكمیل و احداث 28 شهرك، منطقه و ناحیه صنعتی، انتخاب چابهار به عنوان قطب آتی توسعه صنعت پتروشیمی، توسعه بنادر شهید بهشتی و كلانتری و سرمایه گذاری 23 هزار میلیارد ریالی در مسكن مهر استان از جمله خدمات دولت برای مردم سیستان و بلوچستان است.
محمد نجار افزود: اجرای طرحهای آبخیزداری در سطح 200 هزار هكتار، افزایش تعداد روستاهای دارای شبكه آب آشامیدنی به دو هزار و 634 روستا، افزایش روستاهای دارای برق از دو هزار و 778 در سال 84 به سه هزار و 636 روستا در سال 90 و اجرای خط شبكه گاز از صفر به 1500 كیلومتر از دیگر خدمات دولت عدالت محور در سیستان و بلوچستان است.
وی گفت: اقدامات دولت برای خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان ادامه دارد و توسعه این استان مورد تاكید رییس جمهوری است.
وزیر كشور با ابلاغ سلام رییس جمهوری به مردم سیستان و بلوچستان گفت: غیور مردان و شیر زنان این استان همواره قاطعانه با دشمنان مقابله و توطئه های گوناگون آنان را با اتحاد و همدلی خنثی كرده اند و اجازه هیچگونه رخنه ای به خاك كشور نداده اند.
وزیر كشور در مراسمی كه دوشنبه شب در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد 'حاتم نارویی' را به عنوان استاندار جدید این استان معرفی كرد.
همچنین نشست شورای تامین سیستان و بلوچستان به ریاست وزیر كشور برگزار شد./س

برچسب ها: وزیر ، کشور ، درزاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.