وزیر كشور با اشاره به میهن پرستی اقوام مختلف و وحدت شیعه و سنی در ایران، گفت: دشمن همواره به دنبال القای وجود تبعیض در ایران با هدف ایجاد تفرقه است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، 

مصطفی محمد نجار در آیین معارفه استاندار جدید سیستان و بلوچستان در جمع مدیران، منتخبان، و سران عشایر و طوایف شیعه و سنی استان، افزود: نظام جمهوری اسلامی هیچگاه در ارائه خدمات خود به اقوام مختلف تفاوت و تمایزی قائل نشده است، برای نظام و دولت توسعه همه جانبه كشور و اقتدار ملی مهم است كه این در سایه پیشرفت متوازن و وحدت همه به دست می آید.
وزیر كشور با اشاره به پیشرفت های حاصله نظام جمهوری اسلامی گفت: ایران كشور هفتم فضایی جهان است و به یكی از قدرتهای برتر دنیا تبدیل شده است، دشمنان از این موقعیت خوشنود نیستند و تلاش می كنند ما را به عنوان یك كشور الگوی اسلامی هدف قرار دهند بنابراین از هر حربه ای بویژه تبلیغات منفی دریغ ندارند، یكی از القائات اصلی آنها وجود تبعیض در ایران است .
محمد نجار افزود: اكنون كشورهای قدرتمند جهان نیز معضلات زیادی دارند، مشكلات فراوان اقتصادی غرب و خودسوزی در برخی كشورها موید همین موضوع است با اینحال مسائل مختلف و حتی ضعف های كوچك ما را رصد كرده و با تبلیغات مغرضانه، مسموم و زیاد برجسته می كنند .
عضو كارگروه كشاورزی دولت در ادامه گفت: دو میلیون هكتار اراضی بایر و بكر كشاورزی در كشور شناسایی شده و دولت با سیاستهای حمایتی و پرداخت تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال تلاش می كند آن را در كنار 18 میلیون هكتار قبلی احیا و آباد كند.
محمد نجار همچنین اظهار داشت: توسعه سیستان و بلوچستان یك راهبرد اولویت دار دولت است، اكنون و از مجموع 690مصوبه سفرهای استانی رییس جمهور به این استان 362 مورد صد در صد اجرا شده است و بقیه پیشرفت بالایی دارد .
وی بیان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا شروع كار دولت نهم در مجموع 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در سیستان و بلوچستان هزینه شد اما فقط در این دولت نزدیك به 19 هزار میلیارد ریال برای توسعه و كارهای عمرانی استان هزینه شده است.
وزیر كشور گفت: دولت كمر همت بسته تا استانهای غیربرخوردار بویژه سیستان و بلوچستان آباد و آبادتر شوند، رفاه حال مردم و پیشرفت اقصی نقاط میهن اسلامی دغدغه مسوولان است.
وزیر کشور در ادامه توجه به رشد شاخصه‌های فرهنگی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی، توسعه زیربناها در روستاها، برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، رعایت شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران و ایجاد احساس امنیت در استان را از جمله مواردی عنوان کرد که استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان باید همواره آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.
در این جلسه با تقدیر از زحمات چهار ساله 'علی محمد آزاد' استاندار قبلی سیستان و بلوچستان، 'حاتم نارویی' به عنوان نماینده عالی دولت در این استان معرفی و آغاز به كار كرد.

آزاد، استاندار همدان شده است ./س

برچسب ها: وزیر ، کشور ، درزاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.