با نحوه تعبیه پیس میکر سه حفره ای که یک روش درمانی برای بعضی از بیماران با نارسایی قلبی متوسط تا شدید کاربرد دارد آشنا شوید.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در طی عمل تعبیه ،‌برش کوچکی ، به طور معمول در قسمت فوقانی قفسه سینه (بیشتر سمت چپ و گاهی سمت راست) داده می شود.

وی تصریح کرد: سپس سه سیم وارد قلب شده و پیس میکر در زیر پوست تعبیه می شود .

کاظمی صالح عنوان کرد: تعبیه پیس میکر سه حفره ای یک اقدام طبی است این وسیله زیر پوست قفسه سینه قرار داده می شود و به سه سیم متصل می شود و پس از تعبیه، برجستگی کوچکی در ناحیه فوقانی قفسه سینه در محلی که این وسیله قرار دارد ایجاد می شود.

وی افزود: سیم های پیس میکر از طریق سیاهرگ  وارد قلب می شوند. سه سیم مورد نیاز است یکی در دهلیز راست، یکی در بطن راست و دیگری روی بطن چپ قرار داده می شود.

کاظمی صالح خاطر نشان کرد: در طی تعبیه این وسیله به بیماران دارویی تجویز می شود تا بیمار احساس خواب آلودگی و راحتی کند.

این متخصص تاکید کرد: پزشک یا پرستار اطلاعات مربوط به نحوه مراقبت از محل برش در طی جوش خوردن آن را به بیماران می دهد و مدت کوتاهی باید پس از تعبیه این وسیله ، حرکات دست محدود شود.

وی گفت: به طور معمول پزشکی که متخصص مراقبت از وسایل طبی مثل پیس میکر و آی. سی. وی است ، عملکرد پیس میکر و سیم های متصل به آن را پی گیری خواهد کرد.

کاظمی صالح افزود: پزشک متخصص نارسایی قلب، نارسایی قلبی را پی گیری و درمان خواهد کرد./ح
برچسب ها: پیس میکر ، قلب ، قفسه سینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.