بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌اي صادر كرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان به مناسبت روز جهانی قدس بيانيه‌اي صادر کرد.

متن کامل بيانيه به شرح زير است:

ابتکار هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تنها یک نامگذاری نبود بلکه یک جریان‌سازی فرهنگی سیاسی و ترسیم یک راهبرد سرنوشت‌ساز در روند مقاومت اسلامی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین برای جهان اسلام بود. روزی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آن را یوم‌الله نامیدند.

بخشي از پيام امام خميني(ره) به مناسبت روز قدس به اين شرح است:

"روز قدس، جهاني است و روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است، روز مقابله ملت‌هايي است كه در زير فشار ظلم آمريكا و غير آمريكا بودند. روزي است كه بايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستكبرين و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند .روزي است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد، متعهدين امروز را روز قدس مي‏‌دانند و عمل مي‏‌كنند به آنچه كه بايد بكنند و منافقين و آنهايي كه با ابرقدرتها در زير پرده آشنايي دارند و با اسرائيل دوستي دارند در اين روز بي‌تفاوت نيستند و ملت‌ها را نمي‏‌گذارند كه تظاهرات كنند. روزقدس، روزي است كه بايد سرنوشت ملت‌هاي مستضعف معلوم شود، بايد ملت‌هاي مستضعف در مقابل مستكبرين اعلان وجود بكنند، بايد همانطور كه ايران قيام كرد  و دماغ مستكبرين را به خاك ماليد و خواهد ماليد، تمام ملتها قيام كنند و اين جرثومه‌‏هاي فساد را به زباله‌دانها بريزند. "

رهبر معظم انقلاب حضرت آية‌الله خامنه‌اي, كه مسأله فلسطين را يكي از مشكلات اساسي و عمده جهان اسلام مي­‌دانند و نسبت به آن اهميت فراواني قائلند، در اين رابطه فرمودند:

"روز قدس، روزي است که دنياي اسلام بايد آن‌ را گرامي بدارد. توده‌­هاي مسلمان نگذارند كه بعضي از دولتهاي خودفروخته در فضاي آرام و سكوت مصنوعي كه به وجود آورده­‌اند فلسطين را ذره ذره و لحظه به لحظه ذوب كنند و قضيه را به دست فراموشي بسپارند.خيانت دولتهايي كه با رژيم غاصب ساختند و فلسطيني­‌ها را قرباني كردند  را نبايد از ياد برده و فراموش بشود.

اين يك قضيه كوچكي نيست, بيش از چهل سال است كه ملت اسلام نام فلسطين را مي­‌آورد.مسلمين، متفكرين اسلامي، نويسندگان و سياستمداران  هزاران بار گفته‌اند و هزارها نفر در اين راه شهيد شده‌­اند. مگر مي­‌شود پاره تن جهان اسلامي را در اختيار دشمنان گذاشت كه او را تصرف كنند و ملتي را از خانه خودش بيرون كنند! مگر چنين چيزي مي‌شود؟ مگر اسلام اجازه مي­‌دهد؟ مگر ملتهاي اسلامي اجازه مي­‌دهند؟"

امروز به یمن اقدام سترگ و ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی، معادلات منطقه‌ای به نفع جریان مقاومت و نهضت بیداری اسلامی تغییرات شگرفی یافته است، به گونه­‌ای که تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان ظلم در سرزمین قدس، طراحی و ارایه هرگونه نقشه سازش خود را در مقابل امواج بیداری ملل و جوامع جهانی و هوشمندی ملت و مجاهدان فلسطینی ناکارآمد و از پیش شکست خورده می­‌یابد.

با توجه به شکل­‌گیری جریان انقلابات جهانی علیه حاکمیت شیطانی صهیونیستی، روز قدس امسال تفاوتی دارد. مصر که در سال­هاي گذشته دولت آن حامي رژيم صهيونيستي بوده است، بحمدلله امروز جبهه­‌اش کاملا در مقابل رژيم صهيونيستي است و ساير کشورها مثل ليبي، تونس و يمن هم چنين وضعيتي دارند.

راهپيمايي روز قدس امسال همچنين از اين جهت حائز اهميت است که اسراييل در ضعيف­‌ترين دوران عمر خود به سر مي­‌برد و سردمداران رژيم صهيونيستي دچار چالش‌هاي بزرگي هستند. در واقع رژيم صهيونيستي از درون دچار مشکلات زيادي شده و نوعي گسست از درون آنرا مضمحل مي­‌کند.

در نتيجه سعي وافر در مغشوش و مشوش‌کردن اوضاع جهت شرکت‌نکردن مردم در راهپيمايي دارد. لذا امسال اهميت روز قدس بيش از هميشه است .امسال روز قدس در دنيا پر شکوه برگزار مي‌­شود و بالطبع در ايران هم مردم انشاءالله همت خود را براي برگزاري هرچه با شکوه‌تر اين روز به کار خواهند بست .در اين راستا دانشگاهیان، این بسیجیان و جهادگران عرصه علم و دانش وظيفه­‌اي دو چندان دارند و اميد است هر چه منسجم‌تر و با شکوه‌تر در اين همايش بزرگ ديني، سياسي شرکت کرده و ديگران را نيز به اين کار مهم ترغيب کنند.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: بسیج ، قدس ، اساتید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار