ميگرن با وجود درد بسيار با افت يا زوال شناختي افراد در ارتباط نيست.

به گزارش گروه پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه آنلاين پزشكي بريتانيا محققان بريگهام و بيمارستان زنان با انجام يك مطالعه روي 40000 زن 45 ساله و بالاتر و نيز داده‌هاي به دست آمده از وضعيت ميگرن 6349 زن در ابتداي آزمايش و پي‌گيري نتايج با استفاده از تست‌هاي روان‌شناختي دريافتند كه ميگرن با بروز زوال شناختي همراه نمي‌باشد.

براساس اين گزارش محققان با تقسيم افراد مورد مطالعه در 4 گروه شامل افراد بدون سابقه ميگرني، افراد با بيماري ميگرن همراه با اورا (علائم ميگرن همراه با اختلالات بينايي و حسي) افراد ميگرني بدون اورا و افراد با سابقه ميگرن در گذشته و انجام تستهاي روان‌شناختي و فكري در فواصل 2 سال براي بيش از 3 مرتبه افزودند: در مقايسه زنان بدون سابقه ميگرني، سطوح قابل توجهي از كاهش عملكرد ادراكي در زناني كه ميگرن با اورا يا بدون اورا را تجربه كرده‌اند، مشاهده نشده است.

به گفته محققان مطالعات قبلي ارتباط ميگرن را با افزايش خطر ابتلا به سكته مغزي و ضايعات مغزي نشان داده‌اند و با وجود مسائل ناشناخته بسيار زيادي در مورد ميگرن اين مطالعه جديد مي‌افزايد كه اين بيماري دردناك باعث ايجاد عواقبي مانند زوال عقلي و زوال شناختي نمي‌شود.

گفتني است ميگرن نوعي اختلال سردرد است كه اغلب اوقات به صورت درد همراه با ضربان يك طرفه است كه در ابتدا خفيف و كم كم شديد مي‌شود و با بي‌اشتهايي، تهوع و گاهي اوقات استفراغ همراه است. اين بيماري در حال حاضر 20 درصد از جمعيت زنان را تحت تأثير قرار مي‌دهد./ح
برچسب ها: میگرن ، سردرد ، وراثت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار