مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش زیادی از افزایش جذب گردشگر در سال های اخیر به دلیل توسعه راه های روستایی بوده است .

خیبر بیدار پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: تا پایان سال جاری تمام راه های روستایی بالای 50 خانوار استان از راه آسفالته مناسب برخوردار می شوند.
وی تصریح کرد : هم اكنون بیش از چهار هزار و 430 كیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد كه از این میزان بیش از دو هزار و 200 كیلومتر راه آسفالته، یك هزار و 809 كیلومتر راه شوسه و 416 كیلومتر راه خاكی است.
وی عنوان كرد: بیش از 924 كیلومتر راه آسفالته برای روستاهای بالای 50 خانوار و یك هزار و 276 كیلومتر روستاهای زیر 50 خانوار در این استان در هفت سال گذشته انجام شده است.
بیدار پور بیان كرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ روستایی در استان راه آسفالته نداشت اما از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 83 بیش از سه هزار و 500 كیلومتر و از آن زمان تا كنون بیش از دو هزار 200 كیلومتر راه روستایی آسفالت شد.
وی گفت: راه های روستایی نقش گسترده ای در توسعه استان دارند كه دولت نیز در هفت سال گذشته توجه زیادی به مقوله آسفالت راه ها ی روستایی داشته است.
بیدار پور بیان كرد: بسیاری از روستاهای استان مكان های زیبا و بكری برای گردشگری دارند كه توسعه راه های روستایی می تواند زمینه مسافرت گردشگران به این مكان ها را فراهم آورد.
بیدارپور عنوان كرد: توسعه كشاورزی، سرمایه گذاری، بهداشت، آموزش، صنعت ومعدن استان نیز به گسترش راه های روستایی گره خورده است.
وی با بیان اینكه نگهداری از راه های روستایی نیز اهمیت ویژه دارد گفت: این استان در سال گذشته در طرح مشاركت راهداری روستایی مقام سوم كشور را به دست آورد./س
برچسب ها: گردشگر ، راه ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.