عضو ناظر مجلس در كميسيون ماده 10 احزاب گفت: رسيدگي به وضعيت احزاب، جبهه‌ها، ائتلاف‌ها و ... از برنامه‌هاي كميسيون ماده 10 احزاب خواهد بود كه ماهيت وجودي اين تشكل‌ها چه بوده و به چه صورت به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

احمد بخشايش نماينده مردم اردستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه‌خبرنگاران گفت:‌ كميسيون ماده 10 احزاب در حال رسيدگي به وضعيت احزاب در كشور بوده و  اين موضوع در دستور كار اين كميسيون قرار گرفته است.

وي در ادامه افزود:‌ بررسي مفاهيم حزب و چالش‌هاي احزاب از ديگر برنامه‌هاي كميسيون احزاب خواهد بود.

عضو ناظر مجلس در كميسيون ماده 10 احزاب با بيان اينكه احزاب در كشور ما موفق نيستند، گفت: بررسي مواردي از قبيل اينكه چرا احزاب موفق در كشور شكل نمي‌گيرند و يا چرا براي برخي از تشكل‌ها مجوز صادر نمي‌شود و همچنين محل تامين منابع مالي احزاب و ... از برنامه‌هاي ناظرين مجلس در اين كميسيون خواهد بود.

بخشايش همچنين در تشريح كاركرد احزاب گفت: پرورش نخبه‌هاي سياسي، توليد فكر و پاسخگوكردن دولت از وظايف احزاب است كه به اين مهم پرداخت نمي‌شود كه بايد علل آن ريشه‌يابي شود و ما سعي داريم در اين راستا گام برداريم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: براي رسيدگي به وضعيت احزاب، جبهه‌ها، ائتلاف‌ها و از برنامه‌هاي كميسيون ماده 10 احزاب خواهد بود كه ماهيت وجودي اين تشكل‌ها كه بوده و به چه صورت به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

انتهاي‌پيام/س2


 

برچسب ها: بخشایش ، نماینده ، اردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار