"علي حاتمي" در فيلم‌هاي خود ،تاريخ فرهنگ ايران را بازخواني مي‌كرد و نگاه مصنوعي در آثار او معنايي نداشت.

طهماسب صلح‌جو، منتقد در گفتگو با خبرنگار حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران درخصوص سبك كارگرداني علي حاتمي،گفت:مرحوم "علي حاتمي "كارگرداني منحصر به فرد سينماي ايران بود كه با نگاه خاص خود به تاريخ فرهنگ گذشته ايران سبك خاصي بر جاي گذاشت.
وي ادامه داد:هنوز هم فيلمسازان ما در دنباله‌ي سبك كارگرداني علي حاتمي موفق باشند و آن فراغت و دقت در بازسازي تصاوير را ندارند.
صلح جو اظهارداشت:در فيلمسازي،نگاه علي حاتمي به دل مشغولي‌هاي جامعه و چهره اجتماعي به آثار گذشته بوده است و اكثر آثار علي حاتمي تاريخ و فرهنگ معاصر ايران بود.
وي خاطرنشان كرد:مرحوم "حاتمي" موضوعات فيلم‌هاي خود را باور داشت و نسبت به آثار خود تصوير سازي مصنوعي نداشت.
صلح جو ضمن اشاره به موفق بودن "حسن كچل" و "طوقي" ادامه داد:از مجموعه آثار علي حاتمي "سوته‌دلان و كمال الملك " دليل ماندگاري او شد و همچنين "مادر" از موفق‌ترين آثاري بود كه چهره ماندگاري از مادر داشت./ه
برچسب ها: صلح ، جو ، نگاه ، حاتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار