"سنگاپور" در جنوب شرقي آسيا قرار دارد و جمعيتي بالغ بر 5ميليون نفر را در خود جا داده است.از اين جمعيت در حدود 15 درصد از مردم اين کشور مرفه و ثروتمند مسلمان هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛سنگاپور در جنوب شرقي آسيا قرار دارد و جمعيتي بالغ بر 5ميليون نفر را در خود جا داده است.از اين جمعيت در حدود 15 درصد از مردم اين کشور مرفه و ثروتمند مسلمان هستند.
         
         
در هنگامه فرارسيدن ماه مبارک رمضان مسلمانان اين کشور با چراغاني کردن و نصب پلاکاردهاي تزئيني به استقبال اين ماه مبارک مي روند.
از آغاز ماه مبارک رمضان مساجد کشور سنگاپور بشدت فعال مي شوند؛به طوري که از چند ساعت قبل از اذان مغرب صداي مناجات و تلاوت قرآن از مناره مساجد بزرگ به گوش مي رسد.در طول ماه رمضان مساجد سنگاپور با برگزاري مناجات ها و نماز " تراويج" به سور شبانه روزي پذيراي روزه داران و توريست ها هستند.
        
        
        
        
مسلمانان سنگاپور افطار را در کنار هم در مساجد تناول مي کنند؛چراکه آپارتمان هاي کوچک اين کشور امکان برگزاري مراسم افطار دسته جمعي در منازل را نمي دهد.
غذاهايي که مسلمانان سنگاپور در زمان افطار تناول مي کنند؛از مواد قندي تشکيل شده است و شامل غذايي مثل " پيناکس"،"سامولينا"،"فرني" و " خرما"مي شود.
       
        
        
        
        
        
در سنگاپور هر ساله براي گراميداشت ماه رمضان جشنواره "هاري رايا" برگزار مي شود."هاري رايا"‌ در اصطلاح به معني "جشن عيد" است.اين جشنواره در چند سال اخير باعث شده تا سنگاپور قطب شماره يک جذب گردشگران مسلمان شود.
اين جشنواره به مدت 39 روز در يکي از محله هاي پايين شهر سنگاپور برگزار مي شود و طي آن تمام کوچه ها و خيابانهاي اطراف محل برگزاري "هاري رايا" چراغاني مي شود و بازارهاي سنتي اين کشور براي فروش انواع کالاها از جمله خوراکي ها و پوشاک داغ داغ مي شوند./

برچسب ها: آسیای ، جنوب ، شرقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار