مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلات، گفت: در یک سال گذشته در سطح 250 هکتار از اراضی غیرقابل کشت و ناهموار این شهرستان که در آنها نهال درختان میوه پسته، بادام و انگورکاشته شده است؛ سیستم آبیاری قطره ای اجرا شده است .

مهندس امیرزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود : پیش بینی می شود تا سال آینده این سطح به 500هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه عرصه جغرافیایی شهرستان کلات از نظر ناهمواری عمدتا" کوهستانی می باشد و عرصه های مناسب برای احداث باغ عمدتا" در تپه ماهورها و دامنه ها مجاور رودخانه های شهرستان قرار دارند خاطر نشان کرد : استفاده از سیستم های آبیاری قطره ای امکان استفاده از منابع آب موجود در کنار یا پایین دست این عرصه ها و امکان کاشت نهال و احداث باغ در آنها را فراهم می آورد.

مدیر جهادکشاورز ی کلات در ادامه اضافه نمود : برای تحقق این امر برنامه ریزی لازم انجام شده و در صورت توجه و تامین اعتبارات لازم، تا 10 سال آینده با اجرای آبیاری قطره ای در سطح 6 هزار هکتار از این عرصه ها، امکان احداث باغ های میوه فراهم می شود .

امیرزاده در پایان اظهار کرد : این امر به منظور ایجاد اشتغال برای روستاهای نواحی مرزی و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی و از طرفی برای بهره برداری و جلوگیری از خروج آبهای سطحی شهرستان صورت می گیرد./س 


برچسب ها: آبیاری ، قطره ای ، کلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.