تاکید بر آیت ا... مکارم شیرازی تقریب مذاهب اسلامی مسئله ای حیاتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، وی در دیدار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به حرکت های تقریبی و نه تبلیغی بزرگان و علمای گذشته تصریح کرد : در حال حاضر که مسائل سیاسی هم در تقریب مذاهب تأثیر گذار شده است باید توجه داشت تا دشمن با استفاده از این فرصت جنگ های داخلی بین مذاهب را ایجاد نکنند.
آیت ا... مکارم شیرازی به راهکارهای مقابله با این پدیده نیز اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی صحیح از طریق رسانه های داخلی و استفاده از فرصت هایی مانند حج وبرگزاری سمینارها و همایش ها می تواند اطلاع رسانی غلط آنها را خنثی کند.
وی تألیف کتبی که عقاید شیعیان را به طور درست و کامل بیان کند از دیگر راهکارهای مقابله با اهداف دشمنان دانست و خاطر نشان کرد : تبیین اهداف دشمنان نیز می تواند در این جهت مفید و موثر باشد.
آیت ا... مکارم شیرازی همچنین با اشاره به فرصت طلایی بیداری اسلامی اهمیت تقریب مذاهب اسلامی را در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری خواند و گفت: اگر بیداری اسلامی به صورت صحیح استمرار یابد فصل تازه و جدیدی در زندگی مسلمانان گشوده خواهد شد، اما اگر خدایی ناکرده دشمن بتواند آن را با ایجاد تنازع داخلی بشکند فرصت مهمی از دست خواهد رفت.
حجت الاسلام و المسلمین محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در این دیدار با اشاره به برنامه گسترده دشمنان برای ایجاد جنگ طایفه ای تصریح کرد : تقریب بین مذاهب امروز حساسیت بیشتری پیدا کرده و می تواند راه را بر این توطئه دشمنان ببندد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.