معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمانشاه گفت: ادامه حیات و پویایی صنایع دستی استان كرمانشاه منوط به كاربردی شدن آن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارا ن کرمانشاه
نصرت الله سپهر' گفت: تمام تلاش و همت ما این است كه تولیدات به سمت آثار كاربردی پیش رود و هرچه كه ما با صنایع دستی تزیینی صرف و غیركاربردی برویم فروش آن كمتر خواهد شد.

وی گفت: مردم به این نتیجه رسیده اند كه هزینه های خود را بیشتر به سمت كاربردی و قابل استفاده هدایت كنند بنابراین می طلبد كه تولید كنندگان صنایع دستی نیز آثاری را تولید كنند كه علاوه بر كیفیت محصولات، كاملا كاربردی باشد تا سطح فروش صنایع دستی پایین نیاید.

سپهر ادامه داد: علاوه بر این ضروری است در آموزش صنایع دستی تمام ریزه كاریهای كار به دقت در نظر گرفته شود و آموزش تنها اكتفا به اخذ مدرك نباشد.

وی افزود: آموزشهای هنر باید كاملا كاربردی و به نحو مطلوب صورت گیرد و در صورت تداوم تلاش عالمانه در این راستا می توان به هنر صنعت دستی در آینده بیشتر امیدوار بود و امیدواریم كه همه هنرمندان صنایع دستی در آموزشها و تولیدات خود به این مسئله توجه جدی و مستمر داشته باشند و ملكه ذهن كنند.

اكنون در استان كرمانشاه حدود 40 هزار صنعتگر در 250 رشته صنایع دستی به صورت تمام وقت و یا پاره وقت مشغول به فعالیت هستند./س
برچسب ها: صنایع دستی ، کاربرد ، حیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.