مدیر برنامه ریزی تلفیقی شركت ملی حفاری ایران از حفر و تكمیل 210 حلقه چاه های نفت و گاز از شهریورماه سال گذشته تا كنون بوسیله ناوگان حفاری این شركت خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مدیر برنامه ریزی تلفیقی این شركت اعلام كرد: از این تعداد چاه 183 حلقه در مناطق خشكی و 27 حلقه دریایی با متراژ 431 هزار و 468 متر در 9 استان كشور حفاری و تكمیل شده است.

مهندس ناصر قلی پور گفت: از این تعداد چاه 127 حلقه در گستره عملیاتی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 22 حلقه در شركت نفت فلات قاره، 20 حلقه شركت نفت مناطق مركزی، 3 حلقه در حوزه فعالیت مدیریت اكتشاف و 38 حلقه دیگر به صورت پروژه ای بوده است.

وی افزود: از چاه حفاری شده 45 حلقه به مدت 635 روز از برنامه های پیش بینی شده زودتر تكمیل و در مدار تولید قرار گرفت.

قلی پور به ارایه خدمات فنی و مهندسی از سوی این شركت اشاره و اظهار كرد: در مدت پیش گفته 7 هزار و 850 مورد خدمات فنی تخصصی شامل لوله مغزی سیار، آزمایش و بهره دهی چاه، لوله گذاری، حفاری فروتعادلی و حفاری با هوا و 926 مورد خدمات ویژه شامل نمودارگیری، چاه پیمایی و نمودار گیری از سیال انجام شده است.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شركت ملی حفاری ایران توسعه ناوگان حفاری را از اولویت های شركت دانست و گفت: در همین مدت دستگاه های حفاری 36،35،34 و 38 فتح در راستای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت كشور در مدار عملیات قرار گرفت و دستگاه حفاری 71 فتح در حال آماده سازی است كه بزودی به ناوگان شركت خواهد پیوست.

وی به تعمیرات اساسی و بازسازی دستگاه ها اشاره كرد و افزود: با توجه به كار سنگین حفاری در مناطق عملیاتی, در این مدت دستگاه های حفاری سنگین 52 و 53 فتح بازسازی، نوسازی و ارتقاء كیفی یافت.

قلی پور ادامه داد: در این مدت همچنین 203 مورد عملیات جابجایی دستگاه های حفاری در ناطق نفت خیز كشور انجام شد. /س
برچسب ها: تکمیل ، چاه ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.