دبیر نخستین یادواره "قبله تهران" گفت: تئاتر خیابانی یك پدیده جدید در تئاتر كشور ماست و غیر از تهران و چند شهر بزرگ هنوز در بسیاری از نقاط ایران به اندازه كافی معرفی نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، كوروش زارعی گفت: در یادواره «قبله تهران» با محوریت مشاهیر معاصر و تاریخی شهرری، چندین نمایش خیابانی تولید و  از میان طرح‌های رسیده به دبیرخانه 6 تا 7 كار خیابانی برگزیده شده و هر یك از گروه های منتخب به صورت غیر رقابتی 10 تا 15 اجرا در سطح بوستان های شهر ری خواهند داشت.
دبیر نخستین یادواره "قبله تهران" از اختصاص مبلغ پنج میلیون ریال به هر یك از گروه های منتخب جوان خبرداد و گفت: قطعاً این كمك هزینه برای گروه های حرفه ای شركت‌كننده بیشتر خواهد بود. ضمن اینكه در صدد هستیم به گروههای جوان هم به لحاظ محتوایی و موضوعی در متن و هم به جهت اجرایی و فنی كمك و مشاوره داده تا سطح كیفیی كارهها ارتقاء پیدا كند.
وی گفت: تئاتر خیابانی یك پدیده جدید در تئاتر كشور ماست و غیر از تهران و چند شهر بزرگ هنوز در بسیاری از نقاط ایران به اندازه كافی معرفی نشده است.
زارعی در ادامه تاكید كرد: برخی از نهادهای فرهنگی و هنری شهر ری قول هایی مبنی بر مشاركت در این یادواره را داده اند كه برای برگزاری بهتر یادواره و تولید كارهای قابل قبول امیدواریم در فرصت باقی مانده دیگر نهادهای فرهنگی ری به لحاظ معنوی و مادی حوزه هنری شهر ری را در این اقدام فرهنگی حمایت كنند.
وی تداوم برگزاری یادواره "قبله تهران" در سالهای بعد را منوط به ارزیابی كیفیت برگزاری یادواره نخست دانست و گفت: میزان استقبال مردم و مسئولان شهر ری و كیفیت و مضامین آثار، نقش بسزایی در آینده این یادواره خواهد داشت و اگر گام اول خوب برداشته و مثمر ثمر واقع شود احتمال تداوم اینگونه حركت های فرهنگی هنری بیشتر خواهد بود.
شایان ذكر است یادواره "قبله تهران" به همت حوزه هنری استان تهران مركزری در دو بخش زندگی‌نامه، خاطرات و داستان‌های مرتبط با مفاخر متولد و ساكن شهرری، مفاخر مدفون شده در شهرری و بخش ویژه حضرت عبدالعظیم الحسنی شهریورماه برگزار می‌شود./ي2
برچسب ها: تئاتر ، قبله تهران ، زارعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار