بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی یکی از مهمترین نیازهای بخش کشاورزی می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه کارگروه بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی اظهار داشت : بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی یکی از مهمترین نیازهای بخش کشاورزی می باشد.

دکتر محمدرضا اصغری افزود : یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان بازار رسانی محصولات کشاورزی است که با تقویت و حمایت هر چه بیشتر از تعاونی ها و تشکلهای خصوصی بخش کشاورزی تحت نظر سازمان تعاون روستایی ،این تعاونی ها و تشکلها می توانند به عنوان بازوان اجرایی در امر کنترل بازار و بازرایابی محصولات کشاورزی مطرح شوند.

وی بااشاره به افزایش 4 برابری برنامه های آموزشی و ترویجی در سال 90 تصریح کرد:امیدواریم در سال جاری نیز با ترویج علم و تکنولوژی و آموزش کشاورزان به صورت انفرادی در سر مزارع و ارائه شاخص های برداشت محصول و زمان عرضه هر یک از محصولات برای فروش در بازارهای هدف توسط برنامه های آموزشی و ترویجی به کشاورزان ، شاهد افزایش تولید در واحد سطح ، افزایش راندمان تولید ، کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی باشیم.

وی با تاکید بر کاهش نقش واسطه ها در بازار و عرضه محصول به صورت مستقیم توسط باغداران اظهار داشت : 224 واحد سردخانه ای در سطح استان فعالیت می کنند که ظرفیت مجاز این واحدها 554 هزار تن می باشد که برای 120 واحد جدید با ظرفیت 160 هزار تن نیز جواز تاسیس صادر شده است که در زمان حاضر این واحدهای جدید در دست احداث بوده و از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

گفتنی است در سال گذشته محصولات باغی استتان آذربایجان غربی به ارزش 180 میلیون دلار توسط پایانه های مرزی به کشورهای همجوار صادر شده که پیش بینی می شود امسال نیز این رقم 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

امسال پیش بینی می شود بیش از 5/1 میلیون تن محصولات باغی که یک میلیون و 175 هزار تن آن محصول سیب و 205 هزار تن محصول انگور را شامل می شود در سطح استان تولید شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.