يک رابطه تاثير و تاثر متقابل بين انقلاب اسلامي ايران و بيداري اسلامي وجود دارد که توقعات متقابل و همکاري هاي مشترک به منظور کمک به طرح بزرگ امت واحده اسلامي جلوه گر مي شود.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در 17 دسامبر 2010 ميلادي بود که محمد بوعزيز جوان تونسي در شهر سيدي بوزيد اقدام به خود سوزي کرد و با اين عمل خود موج انقلاب هاي عظيم مردمي را در سرزمين‌هاي عربي- اسلامي به راه انداخت. انقلاب‌هايي که با گذشت قريب به دو سال از شروع آن ديکتاتورهاي منحوسي نظير بن علي، مبارک، محمد قذافي و علي عبدالله صالح را در کام خروشان خود فرو برد، انقلاب‌هايي که به اعتقاد اتاق‌هاي فکر غربي الهام گرفته از انقلاب اسلامي 1979 ايران است و  به رهبري حضرت امام خميني (ره) طليعه دار موج بيداري اسلامي در قرن بيستم بود.

و امروز با گذشت سه دهه و اندي از آن قيام شکوهمند جهانيان شاهد خروش استکبار ستيزانه و غرب گريزانه و در يک کلام اسلام خواهانه ملت‌هاي خاورميانه هستند.

**امام خميني (ره) طلايه دار بيداري اسلامي

براي بررسي نقش انقلاب اسلامي ايران در الهام‌دهي به جريان بيداري اسلامي کافي است به اين اظهارات نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي توجه کنيم.

پس از اوج گيري انقلاب‌هاي اسلامي مردم منطقه بود که نتانياهو در سخناني در دانشگاه تل آويو با استيصال تمام گفت: اکنون به هر گوشه از منطقه که مي نگريم خميني را مي بينيم که براي نابودي اسرائيل قد علم کرده است.

وقتي صحنه‌هاي انقلاب اسلامي را مرور مي‌کنيم شور و حماسه‌اي وصف نشدني وجود ما را فرا مي‌گيرد و دوست داريم به آن روزها برگرديم.

اما پس از رحلت امام خميني (ره) مرحله تازه‌اي از انقلاب که دوره سازندگي بود به رهبري يار وفادار امام و سلاله پيامبر (ص) و ولي امر مسلمين، حضرت امام خامنه اي (مدظله) آغازگرديد.

اين مرحله از انقلاب مرحله گسترش مدارس و مراکز آموزشي و دانشگاه‌ها بود و جوانان انقلاب به تحصيل دانش پرداخته و سکاندار علم شدند.

  **تلاش‌هاي ناکام دشمنان براي انحراف بيداري اسلامي

براساس اين گزارش؛ علي رغم تلاش‌هاي دشمنان براي دور زدن انقلاب‌هاي منطقه‌اي و کشاندن آنها به سمت و سوي جنگ و درگيري فرقه‌اي و قبيله‌اي و بر افروختن آشوب ميان مردم، الطاف الهي يار و همراه انقلاب‌ها شد. چنانكه اميد و عشق اين ملت‌ها به برپايي عدالت و آزادي، قطب نمايي است که با رهبري علماي راستين شان به عزت و سرافرازي و پيروزي بزرگ آنان خواهد انجاميد.

 در اين ميان مي‌توان گفت روح بيداري اسلامي محاصره، امتداد طبيعي اهداف انقلاب اسلامي ايران است که با افزايش آگاهي امت اسلامي با کساني که قصد بازگرداندن مجدد استبداد و مقابله با منافع مردم را دارند مقابله مي‌کند.

با گذشت زمان شمار انقلابيون مقاوم افزايش مي‌يابد و مفهوم حاکميت ملي تثبيت مي‌شود، مزدوران و جيره خواران رسوا مي‌شوند و بساطشان بر چيده خواهد شد و در اين ميان جمهوري اسلامي ايران نقش بسزايي را در سايه رهنمودهاي رهبر انقلاب در حمايت از اين انقلاب ها ايفا مي‌کند، چنانكه رهبر انقلاب در سخنراني‌هاي متعدد خود ملت‌ها را به وحدت و بيداي فراخواندند و خواستار پايه گذاري حکومتي شدند. چرا كه اهداف و خواسته هاي مردم را با ايجاد زندگي همراه با عزت در پرتو يک نظام اسلامي متعادل و دور از افراط و تحجر محقق سازد در اين راستا کنفرانس‌هاي متعددي با عناوين مختلف به منظور کمک به بيداري اسلامي در ايران برگزار شد.

آنچه مسلم است اين كه نقش جمهوري اسلامي ايران در شکل گيري و تداوم بيداري اسلامي براي هيچ کس پوشيده نيست و نشانه‌هاي اين امر تلاش جبهه غربي- عربي براي ضربه زدن به جبهه مقاومت اسلامي جهت تضعيف ايران است.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: انقلاب ، اسلامی ، بیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار